Gata de drum?

0
71

Este sezonul vacanțelor și o ieșire din țară cu propria mașină este numai bună pentru reîncărcarea bateriilor consumate de stresul pandemic. Dacă o faceți pentru prima dată ar fi bine să țineți cont de câteva sfaturi. Dar dacă sunteți un versat al călătoriilor externe, atunci nu vă rămâne decât să aveți timp frumos și asfalt uscat măcar până ajungeți la destinație.

Înainte de toate, după ce v-ați hotărât asupra destinației visate încă din timpul iernii, este bine să vă pregătiți mașina pentru un drum lung. Așa că este indicat să verificați starea anvelopelor, inclusiv a roții de rezervă, uleiul (plus o mică rezervă), lichidul de frână, filtrele de aer, combustibil și ulei, instalația de iluminare și cea de climatizare. Apoi verificați-vă cartea verde și eventual să faceți o asigurare suplimentară pentru călătorie atât mașinii, cât și pentru dvs.
Pasul următor este să vă planificați traseul, chiar dacă ne aflăm în epoca netului, a telefoanelor „dăștepte” și a GPS-ului. Acestea sunt niște instrumente utile, dar care nu vor gândi în locul dvs. așa că o privire aruncată asupra itinerariului în care să vă alegeți punctele de repaus sau alimentare. Apoi trebuie să știți dacă ruta dvs. va percepe taxe pentru care aveți nevoie de bani sau poate de un card de credit specific. Sau orașele și zonele în care motoarele termice au interdicție. În plus, poate fi de un real ajutor să știți unde puteți face o pauză de cafea sau pentru un caz disperat de mers la baie, cât vor dura anumite porțiuni ale călătoriei și cât timp vă ia să ajungeți dintr-un oraș în următorul, dacă aveți parte de o călătorie foarte lungă.

Nu ar fi rău să aveți și o hartă fizică (tipărită) pe care să vă marcați traseul. Asta pentru că tehnologia nu funcționează întotdeauna așa cum vă așteptați și, de obicei, belelele se întâmplă exact atunci când vă este lumea mai dragă. Așa că mai bine să rămâneți cu ochii pe hartă, decât privind în zare în așteptarea unui miracol.
În plus, consultarea site-ului Ministerului de Externe vă poate lămuri asupra țărilor și zonelor în care sunt instituite măsuri speciale din cauza pandemiei și mai ales care sunt acelea. Aveți mare grijă cu partea de carantină și de dovezile de vaccinare și testare anti Covid.
După ce v-ați stabilit traseul este bine să știți câte ceva despre legislațiile rutiere ale țărilor prin care treceți. Porniți de la premisa că la „ei” nu este ca la noi și că legile pot varia foarte mult dacă ați trecut granița. De exemplu, treceți din Germania, unde nu există limite de viteză pentru autostrăzi, în afară de anumite zone, în Franța unde limita de viteză este de 130 km/h, dar aceasta scade atunci când începe să plouă sau drumul este umed. Apoi treceți Eurotunelul și vă treziți că la englezi, dacă depășești 112 km/h pe autostradă, te-ai „căpătuit” cu o amendă minimă de 100 de lire sterline, echivalentul a 116 euro. Sau dacă tot ați trecut pe la francezi trebuia să aveți în mașină obligatoriu două etiloteste chimice valide, fie unul electronic. Sau dacă treceți prin Serbia este musai să aveți farurile aprinse permanent…
Apoi nu este deloc de neglijat faptul că uneori trebuie să faceți lucrurile invers. Adică să circulați cu mașina pe partea stângă dacă vă hotărâți să ajungeți prin Malta, Cipru, Marea Britanie sau Irlanda, de exemplu. Asta înseamnă că veți fi într-o mașină care nu are volanul pe partea potrivită ca să conduceți în acea țară. Acum veți ști cam cum este și cu cei care-și aduc la noi mașini de la englezi. Ideea este că va trebui să fiți cu ochii în toate direcțiile și să păstrați distanțe mai mari față de mașinile din apropiere, tocmai ca să deschideți mai mult unghiurile de vizibilitate în cazul unor manevre cum sunt depășirile sau virajele în locuri înghesuite. Ori să vă bazați pe spusele „copilotului” dacă aveți mare încredere în el. Oricum ați da-o, siguranța rutieră este la cote de alarmă pentru dvs. și orice exces, cât de mic, vă poate costa enorm. Iar până să vă obișnuiți cu genul acesta de condus, descoperiți că trebuie să vă întoarceți acasă.
Partea mai puțin plăcută va fi când veți vedea de la distanță că un tip vă face niște semne cu mâinile. Până să stabiliți dacă este vorba de ajutor sau sunt gesturi obscene, observați că are caschetă, este îmbrăcat în uniformă și dirijează de fapt circulația. Dacă nu ați făcut vreo boacănă mai mare în trafic este puțin probabil să fiți tras lângă drum de Poliție. Totuși este bine să știți ce vă cere legea țării respective dacă veți fi oprit. De obicei documentele obișnuite cerute sunt permisul, polița de asigurare, pașaportul sau buletinul și eventual vreo viză, acolo unde este necesar. Iar în cazul în care sunteți într-o mașină închiriată, va trebui să aveți și contractul de închiriere. Oricum ar fi, amintiți-vă că păstrarea calmului este una dintre cele mai bune modalități prin care rezolvați orice problemă pe care poliția o are cu dvs. sau cu mașina dvs.
Pe de altă parte n-ar fi rău ca înainte să porniți la drum să faceți o scurtă cercetare despre cum arată uniformele agenților și însemnele mașinilor de poliție, asta ca să nu aveți surprize neplăcute. Pentru că infractori există, totuși, și în țările considerate sigure.
Și nu în ultimul rând să fiți atenți la locurile de parcare. Unele par goale și vă gândiți că v-a mângâiat pe creștet zeița Fortuna. Uitați-vă după modul de achitare a taxei și mai ales cât costă. Altfel riscați să rămâneți cu mașina „pironită” când vă întoarceți sau să aveți pusă în parbriz o amendă care vă modifică drastic dimensiunea portofelului. În plus, uneori este posibil să nu fiți conștienți de tarifele uriașe pe care le poate adăuga parcarea la costurile călătoriei dvs. chiar dacă sunteți oaspetele unui hotel unde nu vi s-a pomenit nimic despre asta.

Foto: Producători

http://www.autotestmagazin.ro/calatorii-altfel/

http://www.autotestmagazin.ro/dayana-stanescu-calatoriile-mele-sunt-un-mod-de-a-experimenta-lumea/

http://www.autotestmagazin.ro/turism-in-pandemie/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 + = zece