Geneza unui posibil succes

0
90

Genesis Motor, divizia premium a constructorului auto sud‑coreean Hyundai Motor Group, și-a anunțat intrarea pe piețele din Europa. Primele modele care vor fi disponibile pentru clienții de pe Vechiul Continent sunt sedanul Genesis G80 și SUV-ul Genesis GV80, ambele cu propulsie electrică.

Genesis Motor LLC a devenit divizie de sine stătătoare în cadrul Hyundai Motor Group în noiembrie 2015, iar primul său model a fost limuzina de lux Genesis G90 lansată în 2017 în SUA și Coreea de Sud. Mașinile mărcii sunt proiectate, în colaborare, de centrele de dezvoltare proprii din Russelsheim (Germania), Namyang (Coreea de Sud) și Irvine (SUA), iar producția lor are loc în uzina din Ulsan (Coreea de Sud).

„Am optimizat experiența auto astfel încât clientul să nu mai fie nevoit să meargă la un dealer, ci livrarea și reviziile se vor face la domiciliul acestuia”, a precizat constructorul coreean.

Intrarea mărcii sud coreene pe piața europeană se va face cu pași mici: Genesis G80 și GV80 vor fi comercializate din iunie 2021 prin centrele dedicate din Zurich (Elveția), Munchen (Germania) și Londra (Marea Britanie), dar și online. Asta pentru că Genesis nu va vinde prin rețeaua Hyundai, ci își va construi una proprie, dar o va face etapizat, proces ce va dura. Marca sud coreeană a inclus un plan de asistență pe cinci ani în prețul de achiziție al mașinii ce cuprinde garanție, service, asistență rutieră, împrumut auto, dacă este cazul, și actualizări de soft de la distanță.
Berlina Genesis Electrified G80 este echipată cu două motoare electrice sincron cu magnet permanent, câte unul pe fiecare punte, astfel că are tracțiune integrală. ­Puterea totală este de 272 kW (370 CP), cuplul de 700 Nm, iar cutia de viteze automată are 8+1 raporturi. Pachetul de acumulatori are capacitatea de 87,2 kWh, care ar asigura o autonomie de 427 km, conform producătorului. În ciuda dimensiunilor generoase (4.995 mm lungime, 1.925 mm lățime, 1.465 mm înălțime și ampatament de 3.010 mm) și a greutății de peste două tone, G80 este rapidă, realizând repriza 0-100 km/h în numai 4,9 secunde. Interiorul său este realizat din materiale reciclate și prietenoase cu mediul, pentru că acesta este trendul cvasiimpus în zilele noastre. Așa se face că găsim în habitaclu piele naturală colorată cu vopseluri bio, „lemn forjat”, cum îl numește Genesis, obținut din rumeguș și resturi rezultate în procesul de fabricare a mobilei și fire filate derivate din plasticul pet-urilor reciclate. Echiparea de bază include Disconnector Actuator System (DAS), ce permite decuplarea axului față atunci când nu este nevoie de el, G80 transformându-se într-un autoturism cu tracțiune spate. Urmează Active Noise Control-Road, ce atenuează zgomotele exterioare, prin emiterea de unde sonore de frecvență opusă, Preview Electronic Control Suspension, ce ajustează tăria amortizoarelor în funcție de starea drumului, pentru o călătorie cât mai confortabilă, și un sistem de încărcare rapidă a bateriilor la 400/800 V.
În ceea ce privește SUV-ul Genesis Electrifed GV80, acesta utilizează aceeași platformă tehnică precum G80 electric și are interiorul aproape identic cu al acestuia.
În toamna acestui an, în Europa vor mai sosi modelele electrice de clasă medie Genesis Electrified G70 (sedan) și Electrified GV70 (SUV). Un al cincilea model electric, construit pe o platformă nouă și despre care nu există informații, încă, va ajunge și el pe piața europeană în anii următori.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru + 8 =