GM Next-Gen – Pregătit pentru misiune

0
30

În plină agitație geopolitică la nivel global, GM Defense tocmai și-a prezentat vehiculul tactic „Next Gen” dezvoltat din camionul Chevrolet Silverado 2500HD ZR2.

De fapt Next Gen-ul prezentat este un prototip orientat serios spre off-road, doar că în loc de celebrele motoare V8 pe benzină, acum se folosește de un turbo-diesel Duramax® de 2,8 litri, cu 4 cilindri în linie, din portofoliul GM. Și nu este singur, ci alături de un pachet de baterii cu 12 module, și de două motoare electrice care antre­nează punțile față și spate care îi permit folosirea tehnologiilor Silent Drive și Silent Watch și fac vehiculul tactic mult mai greu de detectat. Practic se referă la reducerea „amprentei” sonore și termice astfel încât să permită intrarea și ieșirea silențioasă din zonele cu pericol ridicat. Și în plus, să dezvolte suficientă putere energetică la bord pen­tru alimentarea instalațiilor cu consum mare de la bord și pentru transportul combatanților și a echipamentelor de protecție.

Vehiculul oferă caracteristici de siguranță activă și pasivă preluate din „magazia” civilă a GM, inclusiv protecție împotriva răsturnării, frânare antiblocare, control electro­nic al stabilității, centuri de siguranță în patru și cinci puncte și vizibilitatea periferică cu ajutorul camerei cu vizionare la 360 de grade.

Avantajele tactice oferite de Nex Gen sunt susținute de grupul motopropulsor hibrid în care motorul termic este folosit în principal ca generator pentru motoarele elec­tri­ce care asigură propulsia efectivă.

Și tinând cont că la mijlocul acestei veri GM Defense a furnizat deja tehnologia proprie pentru baterii electrice este de presupus că s-a folosit arhitectura de propulsie a platformei Ultium a GM, pentru evaluare și tes­ta­re. Iar asta ar însemna că vehicului tactic se poate transforma în generator efectiv, capabil să furnizeze energie sau să încarce aparatura necesară îndeplinirii misiunilor. Apoi, raza de acțiune va crește semnificativ din punct de vedere tactic, mai ales în cazul misiunilor de durată, fiind proiectat și pentru deplasare autonomă, cu sau fără echipaj.

Pe de altă parte utilizarea unui motor diesel simplifică lanțul logistic, deoarece camionul poate utiliza infrastructura militară existentă de alimentare cu combustibil (diesel sau biodiesel), dacă vreo sursă de încărcare electrică nu este disponibilă. Și, evident, cerințele de întreținere sunt mai reduse pentru piesele și ansamblurile din sistemul de propulsie general.

Iar partea tare este că Next Gen poate fi oferit în configurații cu două, patru și șase locuri. Vehiculul va fi optimizat pentru misiuni multi-rol, inclusiv de comandă și control, contra aparatelor aeriene fără pilot, pentru evacuarea victimelor și alte misiuni critice.

Vă recomandăm și:

GM Defense ISV – Vehicul multirol în deșert

GMC Hummer EV: 1000 de cai putere

RARități: Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette E-Ray: Premieră triplă

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte − 3 =