Cu o prezență impunătoare și o forță care pare desprinsă dintr-un univers alternativ, Hennessey Demon 1700 nu doar accelerează, ci teleportează, într-o demonstrație supremă de exces și rafinament mecanic.
O forță mecanică în nuanță violet

Hennessey Demon 1700 este mai mult decât o simplă mașină, este o provocare directă aruncată „viitorului electric”. Pornind de la deja extremul Dodge Challenger SRT Demon 170, micul producător auto american Hennessey Performance a transformat un supermuscle-car într-o și mai veritabilă forță a naturii pe patru roți. Sub capota sa violetă, găsim un motor complet nou, asamblat manual: un V8 HEMI twin-turbo de 7,2 litri, înlocuind vechiul V8 de 6,2 l supraalimentat.
Peste 1.700 CP și 1.900 Nm: între inginerie și nebunie

Cu ajutorul a două turbocompresoare Precision PT6870, acest monstru dezvoltă o putere colosală de 1.724 CP (1.268 kW) și un cuplu uriaș de 1.900 Nm. Toată această forță este transmisă către roțile spate printr-o transmisie automată Stage 3, îmbunătățită, dotată cu un convertizor de cuplu ranforsat din aluminiu prelucrat.
Sub opt secunde pe sfertul de milă

Hennessey Demon 1700 este capabil să parcurgă sfertul de milă (402 m) în doar 7,9 secunde, cu o viteză de final de 282 km/h. Această performanță plasează modelul peste cele mai rapide supercaruri și chiar deasupra hypercarurilor electrice, considerate până acum standardul suprem al accelerației. Tesla Model S Plaid și Rimac Nevera par lente prin comparație.
Precizie chirurgicală sub caroseria extravagantă

Transformarea realizată de Hennessey nu s-a limitat la adăugarea de cai-putere. Fiecare componentă a fost proiectată și executată cu precizie. Motorul este montat pe suporturi ranforsate din aluminiu, iar brațele de suspensie ale șasiului au fost întărite și reglate pentru a oferi aderență maximă. Conductele de combustibil PTFE, sistemele de racire optimizate și managementul electronic al motorului asigură o funcționare perfectă, chiar și în condiții extreme.
Demonul violet nu lasă nimic la voia întâmplării

Deși puterea sa depășește logica, Demon 1700 reușește să o controleze cu o stabilitate remarcabilă. Puterea este pusă pe asfalt cu o eficiență care trădează un rafinament inginereasc rar întâlnit la astfel de mașini. Totuși, cauciucurile sunt consumabile de bază. Și se ard mai repede decât benzina din rezervor.
O tradiție a excesului marca Hennessey

John Hennessey și-a fondat atelierul în 1991 cu un singur scop: să transforme mașinile rapide în rachete pe roți. De-a lungul a trei decenii, compania sa a redefinit performanța cu modele emblematice, de la Dodge Viper cu peste 1.000 CP până la hypercarul Venom F5, capabil să atingă 500 km/h. Demon 1700 continuă acest legendar fir roșu al extremelor.
Doar 12 exemplare pentru colecționarii cu sânge rece

Hennessey va produce doar 12 unități din Demon 1700, ceea ce face ca acest model să fie nu doar rar, ci și extrem de exclusivist. Pachetul de modificări costă aproximativ 200.000 de dolari, la care se adaugă alți 100.000 pentru un Dodge Challenger SRT Demon 170 de bază – dacă reușești să găsești unul disponibil.
O investiție extravagantă cu returnare instantanee în adrenalină

Prețul total de aproximativ 270.000 de euro este echivalentul unei mici locuințe de lux sau chiar al unei ambarcațiuni elegante. Însă niciun apartament cu vedere la mare nu te poate catapulta la 282 km/h în mai puțin de opt secunde…
Ultima ofensivă a motoarelor cu ardere internă?

Într-o eră în care viitorul se vrea din ce în ce mai electric, Hennessey Demon 1700 este un act de rebeliune, un manifest al pasionaților de benzină, sunet mecanic și miros de cauciuc ars. Este, poate, ultimul mohican al motoarelor termice, deși sperăm că nu.

Vă recomandăm și:



