Hennessy Cadillac Escallade – Mult nu-i îndeajuns

0
161

Ce credeți că ar face un fan al mașinilor americane după ce și-a cumpărat, de exemplu, un Cadillac Escallade-V de 682 CP? Îi mărește puterea, evident!

Dar pentru cei care „se simt în bani” nu ar fi o problemă gravă, mai ales dacă au avut să scoată din portofel peste 150.000 USD. Așa că, să mai apeleze la niște „tough guys” cum sunt texanii de la Hennessey, nu le-ar fi peste mână.

Și ce se întâmplă?

„Tipii” de la Hennessey, un cunoscut producător de hipermașini din Texas și creator de vehicule de înaltă performanță, s-au gândit că cei 682 CP, pe care îi are „din naștere” V8-ul GM de 6,2 litri de pe Cadillac Escalade-V, nu sunt suficienți și parcă ar mai lipsi câțiva. Așa că au luat V8-ul supraalimentat, și-au băgat mâinile în el până la umeri și i-au implementat încă un sfert de „herghelie”, obținând acum 850 CP la 6.200 rpm. Ca o consecință, valoarea cuplului motor maxim a fost îmbunătățită și mai mult, crescând cu 31%, adică a atins un vârf de… 1.159 Nm la 4.600 rpm! Și acesta a fost momentul în care îmbunătățirile inginerilor de la Hennessey fac din proaspăt rebotezatul „H850 Escalade-V” unul dintre cele mai rapide și mai mari SUV-uri „full-size” de pe piața americană și foarte probabil și la nivel global.

Doar că texanii au revizuit „cu simț de răspundere” grupul motopropulsor al lui Escalade-V aducându-i o serie de îmbunătățiri, inclusiv un nou sistem de inducție a aerului, un compresor cu racord, chiulase cu debit mare, arbori cu came personalizați, corp de accelerație îmbunătățit, plus supape noi de admisie și evacuare. În plus, în urma unor teste extinse de cercetare și dezvoltare, Hennessey s-a ocupat și de calibrarea managementului motorului HPE (Hennessy Performance Engine). Viitorii posesori de H850 Escalade-V își mai pot adăuga, de asemenea, și roțile dedicate Hennessey Performance, de 22 inci, finisate în negru lucios sau în argintiu lustruit.

Rezultate confirmate

Ca să se simtă cu sufletele împăcate, în timpul testelor echipa Hennessey a înfruntat de trei ori la rând, cu SUV-ul de lux, un pickup RAM TRX 2024 de serie considerat pe tărâmul Unchiului Sam, ca performanțe, regele camioa­ne­lor de dimensiuni mari. RAM TRX se „umflă în pene” cu un timp pentru sprintul 0-97 km/h de 4,5 secunde și poate „strivi” cu roțile sfertul de milă (400m) în aproximativ 12,3 secunde. Doar că cei 850 CP ai lui Escalade-V i-au permis să depășească TRX-ul, trecând linia de finish cu câteva lungimi bune față de camion.

Partea bună este că, în ciuda tuturor îmbunătățirilor aduse V8-ului de 6,2 litri, inginerii lui Hennessey păstrează intacte calitățile de conducere și manevrabilitate legendare ale SUV-ului de serie, cu toate modurile de suspensie și de conducere nemodificate. Programul de producție și testare al echipei din Texas include o evaluare finală a performanței pe un stand dyno AWD și teste de manevrabilitate pe pista de testare privată a lui Hennessey, cunoscuta Pennzoil Proving Ground. Și toate acestea sunt în ansamblu garantate trei ani sau 58.000 km.

John Hennessey, fondator și CEO al companiei spunea despre proiectul Cadillac Escalade-V: „SUV-urile cu performanțe extreme reprezintă unul din­tre tipurile mele preferate de vehicule pe care le conduc; statutul lor de `vagon de dormit` face un contrast atât de mare cu performanțele lor de tipul supercar-urilor! Versiunea noastră de 850 CP a lui Escalade-V aduce o mulțime de performanțe acestui SUV de lux de dimensiuni mari, făcând dreptate motorului V8 supraalimentat GM. Facem doar 100 dintre aceste modele H850, așa că sigur vor fi exclusiviste.”

Așa că fiecare „H850” modernizat este echipat cu o plăcuță de motor cu numărul de serie și ecusonul semnătură. Și mai ales pot fi comandate din toată lumea.

Vă recomandăm și:

Cadillac Celestiq: Visul american

Cadillac Lyriq: Comeback în era electrică

Cadillac XT4: Lux pentru cei tineri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt × = 48