Așa cum se întâmplă adesea cu Honda, noul Civic va ajunge în Europa abia în toamna acestui an, mult după ce a fost lansat pe alte piețe. Hatchbackul de clasă compactă compensează întârzierea prin echiparea sa cu un sistem hibrid nou și eficient.
Această sosire târzie în Europa nu are doar dezavantaje, deoarece mașina profită de ocazie pentru a adopta un motor hibrid nou. Aceasta va fi singura propunere Honda Civic pentru europeni, în așteptarea viitoarei versiuni sport Type R, ce va avea un motor termic clasic, 2.0 turbo pe benzină.
Eficient și fiabil
Pentru Civic, sistemul hibrid nu este o premieră, fiind folosit pentru prima dată pe cea de-a șaptea sa generație (2001). Astăzi, Honda Civic e:HEV, pentru că acesta este numele complet al noii generații, poate afișa ambiții mari. După cum sugerează și denumirea, preia soluțiile tehnice deja verificate și validate pe modelele Jazz, HR-V și CR-V. Noul Civic are două motoare electrice, unul care servește doar ca generator, celălalt fiind capabil să antreneze roțile față printr-o transmisie cu variație continuă (CVT). Motorul termic de 2,0 l are patru cilindri, este echipat cu injecție directă și funcționează după ciclul Atkinson, pentru mai multă sobrietate în consumul de benzină. Prin combinarea celor două surse de energie, Honda anunță o putere utilizabilă totală de 184 CP. Cuplul maxim al sistemului hibrid este de 315 Nm. Consumul mediu de benzină fără plumb se cifrează la 4,7 l/100 km în ciclul WLTP și emisiile de CO2 la 108 g/km (cifre oficiale anunțate de Honda). O noutate pentru Honda Civic e:HEV este selectorul pentru cele patru moduri de condus, între care unul personalizabil, ce pot fi alese de către șofer.
Compact și nu prea
Cuvântul „compact” este relativ în cazul acestei a unsprezecea generații Civic. Lungimea noului model ajunge la 4.550 mm, iar ampatamentul este de 2.730 mm, adică dimensiuni care sunt la limita inferioară a clasei medii. Există și modificări mai puțin benefice ale dimensiunilor, forma de sedan în două volume și jumătate și adoptarea soluției cu hayon pentru portbagaj făcând ca acoperișul să fie mai coborât cu 25 mm față de cel al modelului anterior. Așa se face că, deși spațiul pentru picioare în spate este unul de lăudat, pe banchetă, persoanelor de peste 1,75 m înălțime le va fi greu să își găsească o poziție comodă.
Un tablou de bord curat
Dorința de a oferi o atmosferă rafinată se regăsește în habitaclu. Tabloul de bord adoptă acum o configurație orizontală, pentru a întări impresia de lățime, cu orificii de aerisire ascunse în spatele unui grilaj subțire tip fagure metalic. Finisarea de vârf, Advance, adaugă instrumentație digitală de 10,2 inci, în timp ce ecranul tactil central are 9,0 inci. Acest nivel de echipare vine și cu instalație audio premium Bose cu douăsprezece difuzoare. Versiunile inferioare Executive și Sport au și ele instalație audio de calitate, dar cu opt boxe. Pentru a optimiza funcționarea diferitelor sale sisteme de evitare a coliziunilor, asistența pentru menținerea benzii de rulare sau tehnologia de conducere semiautonomă în ambuteiaj, Civic e:HEV beneficiază de câte patru senzori tip sonar în față și spate. Pe lângă o nouă cameră video panoramică. De asemenea, are nu mai puțin de unsprezece airbag-uri, inclusiv unul central, pentru a evita ca șoferul și pasagerul din față să se lovească între ei în caz de accident. Există și airbaguri laterale pentru locurile din spate.
Foto: Honda
http://www.autotestmagazin.ro/test-honda-civic-pasiune-pentru-sport/
http://www.autotestmagazin.ro/test-honda-civic-type-r-nerv-japonez/
http://www.autotestmagazin.ro/test-honda-civic-hot-sedan/