Honda Motor Co. s-a hotărât să scoată la lumină o linie de producție demonstrativă pentru bateriile cu stare solidă. Sunt cele care vor echipa modelele electrificate introduse pe piață după anul 2025.
Linia demonstrativă reproduce procesele necesare producției de masă, are o suprafață totală de aproximativ 27.400 m2 și a fost construită pe proprietatea Honda R&D Co. situată în orașul Sakura, prefectura Tochigi, Japonia. Dispune de echipamente care permit verificarea fiecărui proces de producție, inclusiv cântărirea și amestecarea materialelor electrozilor, formarea celulelor și asamblarea modulului. Construcția clădirii unității a fost finalizată în primăvara acestui an, Honda intenționând să înceapă producția de baterii pe această linie demonstrativă în ianuarie 2025. Aici vor fi verificate tehnologiile de producție în masă și a costurile pentru fiecare proces, dezvoltând în același timp specificațiile pentru celulele bateriei.
Bazat pe procesul de producție convențional pentru bateriile lichide litiu-ion, Honda se va strădui să reducă semnificativ timpul de producție per celulă. În plus, Honda depune eforturi pentru reducerea costurilor indirecte de producție a bateriilor, inclusiv consumul de energie, prin implementarea diferitelor măsuri. Una dintre ele vizează stabilirea unei tehnologii de control al producției care minimizează mediul cu punct de rouă scăzut (temperatura la care apa gazoasă din aer se condensează) pentru asigurarea siguranței muncii și performanțelor bateriei.
Prin creșterea competitivității costurilor bateriilor sale cu stare solidă, adoptarea unui proces de producție extrem de eficient și extinderea aplicării bateriilor la o gamă largă de produse de mobilitate nu numai la automobile, ci și la motociclete și avioane, Honda își propune să reducă în continuare costurile bateriei profitând de economiile de scară.
Străduindu-se să realizeze neutralitatea carbonului pentru toate produsele și activitățile corporative până în 2050, Honda și-a stabilit obiectivul ca vehiculele electrice cu baterii și cu celule de combustibil să reprezinte 100% din vânzările sale de vehicule noi, la nivel global, până în 2040. Datorită caracteristicilor lor de densitate ridicată a energiei și rezistență excelentă la căldură, bateriile solide se așteptă să rezolve problemele care împiedică popularizarea vehiculelor electrice, cum ar fi autonomia, prețul și timpul de încărcare. Pe lângă densitatea ridicată a energiei și durabilitatea obținută prin tehnologia sa originală de proiectare a materialelor, Honda se străduiește să scadă costul bateriilor prin simplificarea structurii de răcire, profitând de rezistența ridicată la căldură și realizând procese de producție extrem de eficiente, obținând astfel o valoare semnificativă în creșterea performanțelor EV și crearea de valoare nouă pentru clienții săi.
Vă recomandăm și: