Honda a prezentat a treia generație a crossoverului HR-V. Într-un stil mai convențional decât înainte, acest SUV urban ascunde o nouă arhitectură hibridă, dar și o habitabilitate excelentă lăsându-și în urmă toți concurenții.
Această a treia generație Honda HR-V nu va ajunge în reprezentanțele europene ale mărcii japoneze până în ianuarie 2022. Cu toate acestea, SUV-ul a fost deja prezentat, în primul rând, pentru a ne face o impresie despre interiorul său generos ca dimensiuni, încăpător, chiar dacă HR-V este încadrat în segmentul subcompact. Din punct de vedere tehnic modelul european a preluat arhitectura modelului Honda Jazz, dar sistemul hibrid produce o putere totală utilizabilă ceva mai mare. Flancuri și capotă netede, grilă mare, dintr-o singură piesă, faruri și stopuri înguste, dar fără excentricități, marca revendică pentru noul crossover un stil „curat și fluid”, îndepărtându-se de designul mai epatant al precedentelor două generații. Acest lucru nu-l împiedică pe HR-V să aibă aerul unui coupe, cu mânerele portierelor din spate integrate în montanți și luneta înclinată abrupt. Din punct de vedere al profilului, acest HR-V 3 pare să se fi majorat în dimensiuni. Dar Honda neagă această impresie citând valori „similare cu cele ale generației anterioare”. Crossover-ul este, totuși, printre cele mai mari din segmentul B, cu o lungime de 4.330 mm, lățime de 1.790 mm, înălțime de 1.590 mm și ampatament de 2.610 mm. Valori care, într-adevăr, sunt aproape identice cu ale cu ale lui HR-V 2. Din această perspectivă, concurenții săi principali vor fi Nissan Juke, Toyota Yaris Cross, Renault Captur, plus cele trei SUV-uri subcompacte Volkswagen, T-Cross, Taigo și T-Roc.
Din punct de vedere tehnic, Honda nu oferă foarte multe detalii. Pur și simplu, a confirmat că acest SUV va fi oferit exclusiv într-o versiune hibridă în Europa, cu sistemul dezvoltat intern e:HEV, ce include două motoare electrice. O alegere în conformitate cu strategia recent anunțată de producător pentru modelele pe care le va vinde pe Bătrânul Continent. Propulsorul termic este unul de patru cilindri atmosferic, pe benzină, de 1,5 litri și funcționează după ciclul Atkinson, ca și la mașina de oraș Jazz. La HR-V motorul termic furnizează 106 CP, iar sistemul hibrid oferă o putere totală utilă de 131 CP și un cuplu maxim de 253 Nm. Cutia de viteze este cu variație continuă e-CVT, iar tracțiunea este pe roțile față. Honda încă nu a furnizat informații despre consum și emisii de CO2. La Jazz, cei doi parametri sunt 4,5 l/100 km, consum combinat, respectiv, 102 g/km și este de așteptat ca HR-V să nu depășească cu mult aceste valori.
La interior, tabloul de bord oferă astfel o atmosferă oarecum amestecată, situată la jumătatea distanței dintre futuristul model electric Honda e și mai convenționalul Jazz. Datorită rezervorului de combustibil montat central-spate, sub podea, bancheta păstrează celebra „modularitate magică” a mărcii Honda. Acest lucru permite încărcarea ușoară a obiectelor înalte, cum ar fi o bicicletă, grație plierii banchetei la verticală.
Foto: Honda