Kia EV6: Atipic, rapid, nepoluant

0
515
Kia EV6 este deja disponibil pe unele piețe vest-europene, prețul de bază fiind de circa 48.000 euro, fără bonusuri.

Kia își continuă ofensiva cu un flagship electric. Linii musculare, gardă la sol mare, tracțiune pe două sau patru roți, atmosferă futuristă și dimensiuni generoase de mașină de familie pe care noul Kia EV6 le combină sub forma unui crossover de top.

Kia EV6 poate remorca până la 1.300 kg, dar numai dacă bateriile sunt încărcate la 35%, cel puțin.

Noua platformă modulară E-GMP pentru mașini electrice a grupului coreean Hyundai dă roade. După Hyundai Ioniq 5, dezvăluit la începutul anului, iată că a fost prezentat și „vărul” de la marca-parteneră, Kia. Spre deosebire de Ioniq 5, care se identifică drept „sedan compact” (în ciuda lungimii sale de 4.640 mm), acest EV6 este un SUV ce inaugurează noul stil estetic Kia, bazat pe tema „contrariile (se) atrag”. Un design care va naște dezbateri, diviziuni, fiind neobișnuit și foarte ­original la prima vedere și nu prea potrivit pentru o piață europeană care, până acum, nu s-a împăcat prea bine cu mașinile cu design predominant est-asiatic.
Kia EV6 va putea întotdeauna să seducă reticenții cu o fișă tehnică impresionantă pentru o mașină electrică dezvoltată de un producător auto generalist, nu de o companie orientată doar către această nișă, așa cum este Tesla, de exemplu. Singurul pachet de baterii din ­catalogul european are capacitatea de 77,4 kWh. Acumulatorii sunt integrați într-un ansamblu montat sub podea și format din module de 800 V, ce pot recupera de la 10 la 80% din capacitate în 18 minute, dacă sunt încărcate la o sursă de acest voltaj. Este posibilă și alimentarea de la un terminal de 400 V, mai larg răspândit, datorită transformării tensiunii în 800 V, prin sistemele de la bordul mașinii. Bateriile lui EV6 permit încărcarea inversă (V2L), cu o putere de până la 3,6 kW, pentru consumatori electrici externi. V2L se oprește automat atunci când nivelul energiei din acumulatori scade la 20% din capacitate.

Autonomia anunțată de Kia pentru noul model este de 528 km (EV6), 506 km (EV6 GT Line) și puțin peste 400 km (EV6 GT).

Crossoverul Kia are între 4.680 și 4.695 mm lungime, în funcție de versiune, și ampatament de 2.900 mm. Lățimea este de 1.880 mm, iar înălțimea, de 1.550 mm. Cu asemenea dimensiuni, EV6 este generos cu spațiul interior. Începând cu un volum al portbagajului de 520 litri, mare pentru un automobil electric, acesta poate ajunge la 1.300 litri cu scaunele din spate rabatate. La acestea se adaugă 20 l de stocare sub capota frontală (52 de litri, la versiunea cu tracțiune spate, care nu are motor electric în față).

Kia EV6 este deja disponibil pe unele piețe vest-europene, prețul de bază fiind de circa 48.000 euro, fără bonusuri.

SUV-ul premium Kia este oferit în trei versiuni: EV6, EV6 GT Line și EV6 GT, cu tracțiune spate sau 4×4 (ultimele două). EV6 de bază are două roți propulsoare și un motor electric pe ­puntea spate, ce produce 168 kW (228 CP) și 350 Nm cuplu. Tracțiunea integrală a variantei EV6 GT Line aduce încă un motor electric, montat pe puntea față, totalul puterii fiind de 239 kW (325 CP) și cuplul de 605 Nm. Vârful de gamă Kia EV6 GT beneficiază de 430 kW (585 CP) și 740 Nm, care îl ajută să rezolve sprintul 0-100 km/h în 3,5 secunde.
Dotarea standard de la bord cuprinde două ecrane curbate, de câte 12 inci, cu contrast bun pentru lizibilitate în lumina directă a soarelui, unul pentru indicatoarele din spatele volanului, celălalt, tactil, pentru infotainment. În rest, este destul de clasic, dar elegant, cu o multitudine de sisteme de ajutorare a șoferului, audio Meridian, head-up display cu realitate augmentată și actualizare software de la distanță.

Foto: Kia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua − 3 =