Honda are planuri ambițioase pentru producția de baterii solid-state destinate vehiculelor electrice. Oficialii companiei japoneze sunt foarte atrași de idea că vor reuși să ofere rezolvarea la o problemă extrem de serioasă care afectează vânzările din acest domeniu: autonomia.
Honda lucrează la o baterie care ar putea oferi o autonomie de până la o mie de kilometri la o singură încărcare
Compania japoneză Honda a prezentat recent o linie demonstrativă de producție pentru viitoarele sale baterii solid-state, potrivit Live Science. Planul este unul extrem de ambițios, iar aceste baterii urmează a fi integrate, în vehiculele sale electrice, în a doua jumătate a acestui deceniu, la scară largă. Sursa citată vorbește despre o autonomie de până la o mie de kilometri, cu o singură încărcare, mai mult decât dublu față de mașinile electrice actuale.
- Citește și: Bateria pentru mașini care se încarcă în 10 minute
Noile baterii sunt așteptate să fie cu 50% mai mici, cu 35% mai ușoare și cu 25% mai ieftine decât bateriile litiu-ion lichide folosite în prezent. Principala provocare rămâne însă dimensiunea celulelor, care sunt încă prea mici pentru modelele actuale de vehicule.
„Bateria solid-state este o tehnologie inovatoare care va schimba regulile jocului în această eră a vehiculelor electrice”, a declarat Keiji Otsu, președinte și director reprezentativ al Honda R&D, conform Live Science.
Cum funcționează bateriile solid-state
Aceste baterii utilizează un electrolit solid, care permite fluxul de ioni, dar nu și de electroni. Pe de altă parte, electrolitul solid înlocuiește compusul lichid de litiu folosit în bateriile litiu-ion convenționale. Materialele solide pot fi ceramice sau sticlă, iar această schimbare va aduce avantaje semnificative, precum densitate energetică mai mare, timpi de încărcare mai scurți și un nivel sporit de siguranță.
Înlocuirea bateriilor litiu-ion cu cele solid-state nu se va face foarte rapid. Primele modele comerciale care vor beneficia de această tehnologie vor fi probabil mașini ultra-premium, datorită costurilor ridicate. În fazele inițiale, aceste baterii nu vor fi disponibile pentru vehiculele de clasă mică, accesibile ca preț.