Cu un design retro-futurist, dimensiuni ultracompacte și tehnologie V2L pentru alimentarea dispozitivelor externe sau chiar a casei, Honda N-One e: devine cel mai mic autovehicul electric de serie din portofoliul mărcii nipone. Conceput pentru orașele aglomerate, acest kei-car electric oferă autonomie de până la 270 km, interior practic și un pachet tehnologic rațional.
Design gândit pentru spațiile urbane
Honda N-One e: păstrează proporțiile stricte impuse de categoria kei din Japonia, cu o lungime de sub 3.400 mm și aspect cubic, cu plafon înalt și linii drepte, care oferă maximul de spațiu interior posibil. Partea frontală are un aer prietenos, cu faruri circulare full LED și o expresie robotică jucăușă, în timp ce roțile de mici dimensiuni contribuie la manevrabilitate urbană excelentă. Spre deosebire de prototipul prezentat la Goodwood, versiunea de serie renunță la pasajele proeminente ale roților, pentru a respecta cu strictețe legislația japoneză.
Un singur motor electric, cu eficiență optimizată
Noul N-One e: este propulsat de un motor electric de 47 kW (63 CP), exact limita maximă permisă în Japonia pentru această clasă de mașini. Deși datele oficiale privind bateria nu au fost confirmate, este de așteptat ca aceasta să fie identică sau apropiată de cea a modelului N‑Van e:, adică un acumulator de circa 29,6 kWh. Honda promite o autonomie de aproximativ 245–270 km, conform standardului WLTP, un rezultat excelent pentru o mașină atât de mică și ușoară. Cuplul instantaneu oferă un comportament vioi în oraș, fără a sacrifica eficiența.
Încărcare rapidă și tehnologie pentru alimentare externă
Honda N-One e: permite încărcare rapidă la 50 kW în curent continuu (DC), ceea ce înseamnă că bateria se poate ajunge la 80% în aproximativ 30 de minute. Însă punctul forte real al acestui model este tehnologia V2L (Vehicle-to-Load), care permite alimentarea altor dispozitive, precum laptopuri, biciclete electrice, unelte sau chiar a unei locuințe în caz de pană de curent. Pentru activarea funcției, este necesar un adaptor, disponibil în catalogul oficial de accesorii Honda. În plus, clienții pot opta pentru un LED de bord care indică nivelul bateriei și un kit cosmetic cu dungi Shelby-style.
Interior simplu, ergonomic și modular
Habitaclul lui N-One e: combină simplitatea cu funcționalitatea. Planșa de bord include butoane fizice clasice, un selector de transmisie inspirat de modelele Honda mai mari și un buton dedicat modului „one-pedal drive” (conducere cu o pedală), pentru frânare regenerativă agresivă. Un raft inteligent sub ecranul central găzduiește telefonul și portul de încărcare, iar bancheta spate rabatabilă complet (50:50) permite transformarea rapidă a micuței mașini într-un mini-utilitar urban. Lipsa încărcării wireless este compensată de o ergonomie bine gândită.
Dotări variate și ambiții de mașină de clasă mare
În versiunile de echipare superioare, Honda N-One e: poate fi dotat cu sistemul multimedia Honda Connect cu ecran de 9,0 inci, navigație GPS, control vocal și conectivitate extinsă. Scaunele pot fi ventilate, există cruise control și pachetul Honda Sensing oferă sisteme de asistență pentru șofer. Deși este o mașină de dimensiuni reduse, pachetul de echipamente nu este modest, ci adaptat așteptărilor moderne, inclusiv în ceea ce privește siguranța și conectivitatea.
Lansare în Japonia, cu Europa ca țintă ulterioară
Modelul N-One e: va fi disponibil în Japonia începând cu luna septembrie 2025, iar Honda anunță prezentarea sa europeană în cadrul salonului auto IAA de la München din aceeași lună. Nu există planuri oficiale pentru o lansare în SUA, dar versiunea mai lată, prezentată anterior în Marea Britanie, la Festivalul Vitezei de la Goodwood, ar putea sta la baza unor variante adaptate și pentru alte piețe internaționale. Dacă cererea o va justifica, Honda susține căar putea extinde producția modelului și pentru alte regiuni din Asia și Europa.
Vă recomandăm și:
https://autotestmagazin.ro/honda-preludiul-unei-schimbari/
https://autotestmagazin.ro/honda-civic-type-r-editie-de-adio/
https://autotestmagazin.ro/honda-uni-one-mobilitate-personala-cu-ar/
https://autotestmagazin.ro/test-honda-forza-750-apetit-pentru-viteza/



