Honda UNI-ONE – Mobilitate personală cu AR

0
455

Cine întâlnește pe trotuar un Honda UNI-ONE, vede de fapt un dispozitiv de mobilitate personală „hands free” în genul unui scaun mobil. Partea tare este că dispune de o tehnologie avansată de auto-echilibrare și senzori care permit utilizatorului să se miște în orice direcție pe baza mișcărilor posturale.

Se știe de multă vreme că cei de la Honda se ocupă de explorarea mobilității în diversele ei forme. Așa se face că Honda UNI-ONE chiar este un scaun care poate fi ridicat și coborât, și face mobilitatea mai distractivă atunci când interacțiunea cu oamenii se face de la același nivel al ochilor. În „poziție înaltă”, utilizatorul este mai aproape de nivelul ochilor cuiva care stă în picioare, mai ales că se poate mișca în toate direcțiile: înainte, înapoi, lateral sau în diagonală. Partea interesantă este că utilizatorul poate întoarce dispozitivul fără ajutorul mâinilor, pur și simplu aplecându-se în direcția dorită schimbându-și centrul de greutate.

În „poziția joasă”, utilizatorul este capabil să comunice mai bine cu interlocutorii așezați sau cu copiii mici și se poate deplasa în orice direcție prin aceeași înclinarea a corpului, în genul unui joystick.

Cum de-i posibil?

Acționat electric, Honda UNI-ONE este echipat cu sistemul original de roți, Honda Omni Traction Drive System (HOT Drive System), o evoluție și avansare a dispozitivului Honda UNI-CUB β, introdus pentru prima dată în 2013. În fapt sunt două unități HOT Drive System, câte una pe fiecare parte, ce dispun de câte o linie de rulare compusă din mini roți dispuse transversal. Și astfel utilizatorul poate să se miște fără probleme în orice direcție. Cu alte cuvinte îi permite utilizatorului să se miște cu o postură naturală ca și cum ar merge.

Tehnologia de control al echilibrului om-mașină folosește senzori de postură pentru detectarea mișcărilor posturale naturale ale utilizatorului, la fel ca atunci când o persoană merge. Utilizând date precum unghiul de înclinare și viteza unghiulară, controlerul de estimare a sensului de mers efectuează calcule pentru identificarea intențiilor utilizatorului, cum ar fi dacă dorește să rămână pe loc sau să se deplaseze într-o direcție și cu ce viteză. Pe baza rezultatelor estimării, controlerul de stabilizare efectuează calcule pentru controlul roților astfel încât Honda UNI-ONE să nu se încline prea mult și să aplice controlul feedback-ului pentru obținerea unui comportament natural care să nu fie nici prea rapid, nici prea lent.

Drept urmare, UNI-ONE a devenit un dispozitiv de mobilitate care se poate deplasa cu ușurință, obținând în același timp un grad ridicat de stabilitate operațională, ceea ce îl face ușor de condus pentru tot felul de persoane, inclusiv vârstnici și copii. De asemenea, este în curs de dezvoltare pentru persoanele cu dizabilități la membrele inferioare care au capacitatea de a-și menține echilibrul în timp ce stau în picioare.

Gaming virtual

Faza tare este că Honda a integrat în UNI-ONE tehnologia AR (Augmented Reality) pentru crearea de jocuri. Utilizatorii se joacă ținând în mână o tabletă și navighează cu UNI-ONE în funcție de scenele afișate pe tabletă. Aceste teste demonstrative ajută la validarea UNI-ONE ca dispozitiv de mobilitate pentru aplicații de divertisment. Mai mult, cei de la Honda cred că UNI-ONE poate fi folosit ca dispozitiv de mobilitate în jocurile XR (Extended Reality), cum ar fi diverse tipuri de curse în care jucătorii își folosesc mâinile în timp ce se mișcă liber sau jocuri în care utilizatorii urmează anumite rute. Evident, cu ochelarii aferenți.

Ce mai trebuie specificat este că Honda UNI-ONE are o viteză maximă de 6 km/h și poate transporta o masă maximă de 110 kg.

Vă recomandăm și:

Honda CR-V e:FCEV – Hidrogenul la putere

Lansare Honda Seria 0

Honda Civic e:HEV – Proiectat pentru siguranță

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 × noua =