Hummer: Serviciul militar

0
176

Renașterea numelui Hummer prin lansarea unui nou model complet electric sub brandul GMC este un bun moment pentru a rememora istoria mărcii Hummer.

Hummer, celebra marcă americană specializată în off-road, are o istorie interesantă. Născută din părinți militari, Hummer va rămâne în istoria automobilismului pentru cele trei modele specifice: H1, H2 și H3.
Marca destinată comercializării s-a născut în 1992 când compania AM General a început să vândă o versiune pentru public a modelului militar M996 Humvee. Pentru că celebrul vehicul exista de ceva vreme în variantă militară.
Istoria modelului dedicat serviciului militar începe la finalul anilor ’70, când armata americană avea nevoie de un nou vehicul pentru trupele sale cu care să înlocuiască îmbătrânitele jeep-uri Willys.
Și avea să îl înlocuiască cu ceva mult mai mare. Numit oficial High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle (HMMWV sau Humvee pe scurt) off-roader-ul propus de AM General intra în cursa pentru dotarea armatei americane. În 1982, primele 11 prototipuri erau oferite armatei pentru testare. În cursă mai erau vehicule propuse de companiile americane General Dynamics și Teledyne.
Humvee-ul lui AM General avea să fie favoritul militarilor, acesta fiind ales ca vehiculului oficial al armatei americane în martie 1983. Prima comandă din partea Pentagonului a fost de 55.000 exemplare.
Humvee-ul militar era un vehicul care putea fi folosit oriunde. Mare și extrem de robust, putea traversa vaduri de apă de peste 150 cm adâncime, trecea peste obstacole și nu avea probleme în a negocia pante ce ar fi răsturnat aproape orice alt vehicul.
Soldații american l-au iubit, alintându-l Jeep pe steroizi. Modelul a jucat un rol important în conflictele din Golful Persic din 1990-1991. La 40 de ani de la prezentarea primului prototip, AM General a construit aproape 300.000 exemplare.
Din 1992, modelul a fost oferit și ca vehicul civil, sub forma modelului Hummer H1. Cu un preț pe măsură, 42.000 dolari americani, un Hummer H1 era la fel de scump ca un Mercedes-Benz 300 SEL. Iar un rol important în transformarea modelului militar în automobil civil l-a avut actorul american Arnold Schwarzenegger. „Terminator-ul” și-a dorit atât de mult un astfel de automobil încât a inițiat o petiție, iar în iulie 1992 avea deja propriul Hummer în garaj.
Mai multe motoare diesel de ­cilindree mare au fost folosite pentru modelul H1: 6,2 litri V8, 6,5 litri V8, 5,7 litri V8, 6,5 turbo V8 sau 6,6 turbo V8. Transmisia era asigurată inițial de o cutie automată cu trei raporturi, updatată apoi la patru trepte și cinci trepte. Între 1992 și 2006, au fost produse aproape 12.000 exemplare ale modelul H1.
Din 1999, General Motors a preluat drepturile de distribuție și marketing pentru H1. GM avea un plan și pentru diversificarea gamei, iar în 2002 a fost lansat modelul H2, ce avea proporții ceva mai mici față de modelul original.
Hummer H2 punea însă mai mult accent pe latura comercială, fiind mai luxos față de spartanul H1. Produs între 2002 și 2009, Hummer H2 a fost un succes cu peste 150.000 de exemplare comercializate.
Gama era completată în 2005 cu modelul H3, cel mai mic Hummer produs. Motoarele folosite erau ceva mai mici: 3,5 litri cu cinci cilindri în linie sau 3,7 litri. Ulterior a fost adăugat și un V8 de 5,3 litri. Hummer H3 a rămas în producție până în 2010, dar marca deja căzuse într-un con de umbră.
Vânzările au început să scadă mai ales în timpul crizei economice din 2008, când prețurile pentru carburant au urcat în Statele Unite. General Motors avea să oprească producția modelelor Hummer în iunie 2009.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci × = 45