Hyundai Bayon: Compact, simpatic și bine echipat

0
408

Hyundai a prezentat noul SUV de clasa B, Bayon. Modelul subcompact, proiectat special pentru piețele din Europa, se remarcă printr-un exterior reușit, interior suficient de spațios și un pachet avansat de echipamente pentru siguranță și de conectivitate.

Bayon integrează noua direcție stilistică a Hyundai, numită Sensuous Sportiness, care „adaugă valoare emoțională experienței de condus”, după cum se afirmă în comunicatul de presă al mărcii din Coreea de Sud. Indiscutabil, designul noului model se remarcă prin proporții atractive și prin elemente grafice ce captează privirea: farurile cu forma angulară, grila frontală amplă, luminile LED, împreună cu banda de admisie a aerului conferă o arhitectură distinctivă. În laterale, configurația atletică a caroseriei, forma aripilor și ornamentele pragurilor definesc personalitatea modelului. Stilistica părții din spate este subliniată de grafica orizontală a stopurilor, care sunt unite printr-o bandă de culoare roșie. Hyundai Bayon este disponibil cu jante din oțel de 15 inci sau cu unele din aliaj de 16 sau 17 inci, în funcție de nivelul de echipare sau de dorința clientului. Paleta de culori pentru exterior include nouă nuanțe. De asemenea, modelul este disponibil, opțional, cu plafon de culoare neagră Phantom Black.
Pasagerii pot beneficia de tehnologia de iluminare ambientală cu LED, integrată în zona inferioară frontală, în pragurile ușilor, respectiv, zona mânerelor portierelor față, precum și în compartimentul de depozitare de sub consola centrală. Clientul poate alege între un sistem AVN cu ecran tactil de 10,25 inci diagonală, pentru centrul de infotainment, sau un pachet audio cu ecran de 7,8 inci, acesta din urmă compatibil cu funcțiile Android Auto și Apple Car Play, prin conectare wireless. Două porturi USB pentru pasagerii din față și unul pentru cei din spate permit încărcarea simultană a trei dispozitive. Unul dintre porturile din față permite și transferul de date. Tabloul este completat de sistemul audio premium Bose, care oferă o experiență sonoră de calitate.
Cea mai recentă versiune a aplicației Bluelink a Hyundai include funcții precum Connected Routing și User Profile. În plus, Bayon va integra calendarul Apple sau pe cel al Google, care permite conducătorului auto vizualizarea conținutului pe ecranul AVN. Dacă o întâlnire din calendar are asociată și o adresă, aceasta poate fi importată direct în sistemul de navigație al autovehiculului. De asemenea, prin intermediul Bluelink, șoferul își poate localiza autovehiculul, îl poate bloca și debloca de la distanță ori poate afla diferite informații, cum ar fi nivelul de combustibil. Connected Routing: sistemul de navigație Hyundai bazat pe cloud, analizează traficul oferind o estimare a orelor de sosire la destinație, dar și reconfigurarea traseului, în cazul în care este necesar. Live Parking Services, pe lângă disponibilitatea locurilor de parcare din apropiere, include acum și informații despre prețul acestora, dacă sunt taxate.
Pachetul Hyundai SmartSense include o serie de funcții de condus semiautonom. Kitul de asistență pentru menținerea autovehiculului pe centrul benzii de rulare (LFA) corectează automat direcția. Sistemul de asistență împotriva coliziunile frontale (FCA) detectează mașinile, pietonii și cicliștii și, în caz de pericol, alertează conducătorul auto și aplică frâna automat, pentru a reduce daunele, atunci când o coliziune este inevitabilă. FCA este disponibil cu funcția de prevenire a coliziunilor în intersecții. Pilotul automat inteligent este sincronizat cu navigația și anticipează ­curbele sau liniile drepte pe autostradă, reglând viteza mașinii. În plus, Bayon oferă asistență la parcare și apel de urgență automat, în momentul în care se declanșează airbagurile în cursul unui accident.

Datorită motorizărilor actualizate din familia Kappa a Hyundai, Bayon are consum de combustibil și emisii de CO2 reduse. T-GDi este o motorizare turbo cu cilindree mică de un litru, cu injecție directă de benzină, pentru o eficiență optimă. Alături de sistemul mild hybrid (hibrid ușor) de 48 V și de transmisia manuală „inteligentă” (iMT), aceasta asigură un consum redus, cu performanțe dinamice mulțumitoare. iMT decuplează motorul de la transmisie după ce conducătorul auto eliberează pedala de accelerație și permite autovehiculului să ruleze liber pentru reducerea consumului de benzină. Tehnologia Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration) optimizează și ea consumul de combustibil: în funcție de modul de condus, aceasta reglează durata de deschidere, respectiv, închidere a supapelor, contribuind astfel la maximizarea performanței pentru fiecare picătură de benzină consumată. Vârful de gamă pentru Hyundai Bayon este versiunea cu sistem mild hybrid de 48 V ce dezvoltă o putere de 120 CP. Aceasta poate fi cuplată la transmisia manuală cu 6+1 raporturi (6iMT) sau la o cutie de viteze cu ambreiaj dublu 7 DCT cu 7+1 raporturi. Există și o variantă hibrid ușor de 100 CP, dar și una de aceeași putere, fără hibridizare. Aceasta din urmă poate fi asociată cu o transmisie manuală obișnuită 6 MT sau cu cea 7 DCT.

Motorizarea T-GDi de un litru, cu sau fără sistem hibrid de 48 V, dispune de trei moduri de condus (Eco, Normal și Sport), pentru optimizarea răspunsului motorului și a direcției, în funcție de stilul de condus. Versiunea de bază, cea mai puțin sofisticată, este echipată cu un motor pe benzină Mpi de 1.197 cmc și 84 CP, singurul care vine cu transmisie manuală cu 5+1 trepte de viteză. Indiferent de varianta de motorizare, noul crossover nu are decât tracțiune față.
Bayon este primul Hyundai de clasă SUV echipat cu management al unității de propulsie ce corelează turația motorului, specifică modelelor Hyundai de inspirație sportivă. Această funcție sincronizează turația motorului cu cea a arborelui de ieșire, pentru o schimbare mai lină și mai rapidă într-o treaptă de viteză inferioară. Opțiunea este disponibilă pentru motorizarea T-GDi clasică cuplată la transmisia 7 DCT (în toate modurile de condus) și pentru varianta T-GDi mild hybrid cuplată la transmisia 6iMT, dar, pentru aceasta, numai în setarea Sport.

Foto: Hyundai

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 + sase =