Hyundai lansează un nou sistem de propulsie hibridă

0
263

Hyundai Motor Group a prezentat oficial noua sa generație de sistem de propulsie hibridă. Firma sud-coreeană speră să stabilească cu acesta un nou standard în ceea ce privește eficiența energetică, performanța și rafinamentul. Evenimentul de lansare, Next-Gen Hybrid System Tech Day, a evidențiat tehnologiile electrificate avansate ce vor sta la baza unei game extinse de autovehicule, de la modele compacte, până la SUV-uri și mașini de lux.

Arhitectură cu două motoare și transmisie optimizată

Noul sistem de propulsie hibridă dezvoltat de Hyundai integrează două motoare electrice, P1 și P2. P1 se ocupă de pornirea motorului termic, generarea de energie pentru baterie și asistarea la propulsie, în timp ce P2 este responsabil de tracțiune și frânare regenerativă. Această arhitectură permite un control mai precis al fluxurilor de energie și o experiență de condus mai rafinată, cu treceri line între modurile de rulare.

Transmisia dezvoltată de Hyundai permite cuplarea sistemului hibrid cu diverse motoare pe benzină, oferind o putere totală ce variază între 100 și peste 300 de cai-putere. Sistemul a debutat pe noul Hyundai Palisade 2.5 Turbo Hybrid, ce oferă 334 CP și un cuplu de 460 Nm, alături de un consum de 14,1 l/100 km, cu 45% mai redus decât al variantei exclusiv termice.

Inovații în motorul termic: cicluri extinse și injecție triplă

Noua unitate pe benzină de 2,5 litri, turbo, beneficiază de un ciclu de ardere „over-expansion”, care întârzie închiderea supapei de admisie în timpul compresiei, pentru a reduce consumul și a crește eficiența. În plus, geometria pistonului a fost optimizată, iar sistemul de injecție a fost extins la un regim triplu, ceea ce îmbunătățește viteza și stabilitatea arderii.

Hyundai va introduce și un motor 1.6 turbo hybrid de nouă generație, care promite o creștere a eficienței cu peste 4% și un cuplu maxim crescut de la 367 Nm la 380 Nm, contribuind la o accelerație mai promptă și o experiență de condus superioară.

Tehnologii electrificate pentru un condus inteligent

Pe lângă propulsia hibridă propriu-zisă, Hyundai a integrat o serie de tehnologii avansate: e-AWD (tracțiune integrală electrică), e-VMC 2.0 (controlul mișcării vehiculului), e-Handling 2.0 (control al ruliului în viraje), e-EHA 2.0 (asistență la evitarea de urgență) și e-Ride 2.0 (confort la trecerea peste denivelări).

Funcția Stay Mode permite utilizarea dotărilor de confort (climatizare, multimedia etc.) fără pornirea motorului termic, prin alimentarea exclusivă din bateria de înaltă tensiune. Aceasta este completată de funcția V2L, care oferă până la 3,6 kW pentru alimentarea dispozitivelor externe, chiar și fără funcționarea unității pe benzină. Noul sistem de propulsie hibridă include și tehnologii de frânare regenerativă inteligentă și control predictiv ierarhic (HPC), care anticipează condițiile de drum, pentru a optimiza autonomia și consumul.

Expansiune strategică în toată gama Hyundai și Kia

Hyundai intenționează să extindă rapid aplicarea noului sistem de propulsie hibridă, de la modele compacte, până la SUV-uri mari și automobile premium, inclusiv pentru brandul său de lux, Genesis, și Kia. Până în 2026 este planificată și introducerea unui sistem hibrid turbo de 2,5 litri cu tracțiune spate. Prin această nouă generație de sisteme hibride, Hyundai își propune să ofere vehicule mai ecologice, fără compromisuri în materie de performanță, confort sau tehnologie, consolidându-și poziția pe piața globală a mobilității electrificate.

Vă recomandăm și:

Hyundai, plan de 21 de miliarde în SUA. Colaborare cu Donald Trump

KIA și LG – Soluții mobile de spațiu

Noul BMW M5: plug-in hibrid cu 727 CP

Triumph Speed Twin 900

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

nineteen − seven =