Il ritorno di Alfa Romeo 33 Stradale

0
87

După mai bine de jumătate de secol Alfa Romeo „reînvie” modelul 33 Stradale, un simbol al anilor ’60, considerat nu doar de fanii mărcii italiene unul dintre cele mai frumoase de până acum. Totodată constructorul din Torino își anunță revenirea în lumea mașinilor „fuoriserie” (construite la comandă), cu o serie limitată de doar 33 de unități, toate fiind deja vândute.

Este vorba despre reinterpretarea modelului Alfa Romeo 33 Stradale din 1967, una dintre cele mai fascinante mașini produse vreodată de marca italiană. Era considerată combinația legendară dintre frumusețe și performanță, întruchipând conceptul cheie al constructorului din Torino, de „frumusețe necesară”, adică echilibrul perfect între mecanica sofisticată și stilul care defineau frumoasa mașină de curse.

Moderna Alfa Romeo 33 Stradale deține omologare de tip pentru conducerea pe șosea, având performanțe remarcabile pe pistă precum predecesoarea sa din 1967, derivată direct din Tipo 33, „monarhul” sportului cu motor mondial în acea epocă și care marca revenirea mărcii italiene în competiții. Și mai ales a fost concepută fără compromisuri, vizându-se confortul și ușurința utilizării sale, inclusiv în cea de zi cu zi. Italienii o consideră o reinterpretare „scrupuloasă și respectuoasă” a trăsăturilor stilistice ale modelului de acum 56 de ani, o mașină care preia genele definitorii din istoria Alfa Romeo și anticipează anumite detalii din viitorul mărcii.

Întreaga serie de 33 de unități este fabricată manual la Carrozzeria Touring Superleggera, recunoscută pentru standardele de calitate de personalizare ce garantează o atenție obsesivă la detalii. Fiecare mașină este concepută ca o veritabilă operă de artă, unică și irepetabilă, având ambiția să devină parte a istoriei Alfa Romeo.

Iar faptul înseamnă că se ajunge la un nivel de personalizare fără precedent. Pentru garantarea unicității fiecărui model, a apărut în primplan „Bottega”, o echipă de profesioniști ai Alfa Romeo care a implicat viitorii posesori chiar de la început, când au început să-și creeze împreună propria mașină, unică în fiecare detaliu, inclusiv la opțiunea de „semnătură” personală pentru numărul de șasiu. Bottega este inspirată de atelierele renascentiste și cele de caroserii ale anilor ‘60, care au creat opere de artă de o frumusețe pură, conform cerințelor clienților acelor vremuri. La ora actuală, primele întâlniri cu unii dintre ei au avut loc la Grand Prix-ul Monza 2022, iar aceștia au avut ocazia să-și exprime dorințele pentru caroserie. În câteva săptămâni, toate cele 33 de unități fuseseră deja vândute. Și dacă nu știați, Bottega își are sediul în Sala de Consiliu a Muzeului din Arese, unde designul primului 33 Stradale a fost aprobat în 1967.

Referitor la performanța râvnită de mulți fani ai mărcii, noua ediție specială Alfa Romeo poate fi echipată cu un motor V6 twin-turbo care dezvoltă peste 620 CP sau poate veni într-o configurație BEV scoțând peste 750 CP. Valori remarcabile în ambele versiuni. Viteza maximă este de 333 km/h, atinge 100 km/h în mai puțin de trei secunde, iar oprirea este asigurată de un sistem de frânare Alfa Romeo Brake-By-Wire cu plăcuțe Brembo carbon-ceramice folosite în competiții. Cei care au ratat ocazia să-și cumpere un 33 Stradale nou nu vor ști prețul, pentru că italienii n-au pomenit nimic despre asta, dar zvonurile spun că ar începe de pe la 1,8 milioane euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


trei + 2 =