Ineos Grenadier: New Kid on the Block

0
81

Un nume nou și-a făcut apariția pe piața automobilelor off-road. Ineos Grenadier este un viitor model off-roader inspirat direct din clasicul Land Rover Defender.

Povestea noului model off-road a început într-un pub din Belgravia, Londra. Câțiva prieteni pasionați de automobile împreună cu miliardarul britanic Jim Ratcliffe au decis să dea viață proiectului, iar numele a fost inspirat de cel al localului: The Grenadier. Ideea s-a născut în 2017, iar în 2020 modelul devine realitate.
Jim Ratcliffe este fondatorul și acționarul majoritar al grupului britanic Ineos, un jucător important pe piața petrochimică, evaluat la 50 miliarde de lire sterline. Ratcliffe este un fan al clasicului model Land Rover Defender și a dorit să continue producția acestuia. Grupul Jaguar Land Rover a refuzat însă oferta și nu a vândut designul clasicului model după ce producția sa a încetat după 67 de ani, în ianuarie 2016.
Britanicul nu a renunțat la visul său și a decis că poate construi un off-roader similar cu clasicul Defender. Și pentru că are resursele necesare, s-a pus pe treabă.
Ca să ne facem o idee asupra puterii financiare deținute de Jim Ratcliffe, trebuie menționat că grupul Inoes activează în 26 de țări, sponsorizează echipa de Formula 1 Mercedes-Benz, are propria echipă de ciclism la cel mai înalt nivel și un velier de performanță înscris în America’s Cup, cea mai prestigioasă întrecere pentru iahturi cu vele.
Noul model off-road Ineos Grenadier este un automobil creat de la zero de echipa strânsă de miliardarul britanic Jim Ratcliffe.
Brieful pentru noul automobil a fost simplu: o mașină de teren robustă care să poate parcurge cu ușurință cele mai dificile suprafețe, cu o sarcină utilă de o tonă și posibilitatea de a remorca până la 3.500 kg.
Soluțiile tehnice sunt simple și dovedite în timp: punți rigide, tracțiune integrală cu diferențiale blocabile, transmisie cu opt trepte furnizată de ZF și motoare de 3,0 litri cu șase cilindri (benzină și diesel) furnizate de BMW. Anvelopele pentru off-road vor fi montate pe jante de 17 și 18 inci.
Grenadier are dimensiuni exterioare similare cu noul Mercedes-Benz G-Klasse: 4.600 mm lungime, 1.900 mm lățime și 1.800 mm înălțime.
Pentru a pune în practică proiectul său, Ratcliffe a înființat o nouă companie, Ineos Automotive, și l-a angajat pe Toby Ecuyer, un cunoscut designer de superiahturi, să formeze o echipă de design. CEO-ul noii companii auto este Dirk Heilmann, un angajat Ineos de 20 ani.
Pentru ca Grenadier să devină realitate, Ineos a semnat deja o serie de parteneriate pentru furnizarea componentelor principale cu companii cu renume din industria auto și nu numai.
Punțile vor fi furnizate de compania italiană Carraro, specializată în domeniul transmisiilor și al construcției de tractoare destinate livezilor și culturilor de viță de vie.
Șasiul va fi pus la punct de grupul Gestamp, bazat în Spania, dar prezent în 23 de țări și specializat în producția de elemente din metal pentru industria auto: elemente de caroserie, portiere etc.
Ineos va lucra cu Magna, producătorul austriac având o largă experiență în domeniul automobilelor 4×4, asamblând modele ca G-Klasse pentru Mercedes-Benz sau I-Pace pentru Jaguar. Magna va asigura reglajul suspensiei, iar divizia Magna Steyr va asista echipa Ineos în toate fazele dezvoltării noului vehicul.
Noul model este direct inspirat de modelul Defender clasic, dar are și elemente de inspirație germană. Echipa Ineos spune că a studiat toate vehicule off-road clasice de la Unimog până la Willys Jeep, trecând prin modele Land Rover, Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol sau Ford Bronco.
Prețurile vor începe de la 40.000 lire sterline fără taxe, iar lansarea comercială va avea loc anul viitor. Vor fi disponibile două variante de caroserie: SW cu cinci portiere și pick-up cu patru portiere. O versiune cu ampatament scurt ar putea fi lansată ulterior.

Foto: Ineos Automotive

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci + = 13