Investiții la RAR din Brașov – Interviu cu Traian Terci, şef reprezentanţă

0
129
Traian Terci a absolvit Facultatea de Vehicule Rutiere în anul 1980. Imediat a fost repartizat la o întreprindere de la Podu Ilioaiei, undeva lângă Iași. „Acolo nu era făcută fabrica și aveau doar un gard. Pentru că nu aveam ce să facem acolo mi-au dat transferul la o fabrică din Codlea și acolo am avut în coordonare tot sectorul de întreținere și reparații. Așa am început, au trecut aproape 38 de ani de când muncesc.

Brașovenii primesc vești bune. Sediul Registrului Auto Român din localitate va avea curând o nouă linie pentru ITP, așa că timpul de așteptare se va reduce considerabil. Reprezentanța din Brașov este condusă de Traian Terci, un om experimentat, priceput și bun organizator. L-am căutat să ne ofere câteva amănunte și l-am găsit în hală, nu la birou. Era îmbrăcat în salopetă și tocmai terminase „de lucrat” o mașină. Am aflat că așa procedează în fiecare zi și că încearcă să-și ajute cât mai mult colegii…

Traian Terci a absolvit Facultatea de Vehicule Rutiere în anul 1980. Imediat a fost repartizat la o întreprindere de la Podu Ilioaiei, undeva lângă Iași. „Acolo nu era făcută fabrica și aveau doar un gard. Pentru că nu aveam ce să facem acolo mi-au dat transferul la o fabrică din Codlea și acolo am avut în coordonare tot sectorul de întreținere și reparații. Așa am început, au trecut aproape 38 de ani de când muncesc.”

Traian Terci: Poate vor spune unii: „Domle`, nu ai fost angajat pentru asta!”. Eu consider că pot „să duc” partea administrativă, dar sunt capabil să muncesc și în hală, mai ales în perioadele în care avem mai mulți angajați în concediu. Suntem colegi și trebuie să ne ajutăm. Șef sunt doar pe hârtie. Nu stau între oameni ca să-i supraveghez, nu vreau să înțeleagă acest lucru, eu vreau să ajut.
Auto Test: De cât timp lucrați la Registrul Auto Român?
Traian Terci: De trei ani și jumătate… doar de trei ani și jumătate. La aniversarea de 25 de ani a Registrului Auto Român mai mulți colegi spuneau că sunt mulțumiți că lucrează la RAR. Eu le-am spus că sunt nemulțumit și mulți s-au mirat. Le-am spus că sunt nemulțumit pentru că am ajuns mai târziu la RAR. Am întâlnit un colectiv extraordinar și nu mă refer aici doar la colegii de la Brașov, ci și la cei din țară. Am fost mereu sprijinit și de cei din conducere. Este adevărat că nu am cerut lucruri absurde, solicitările au fost bine gândite și am oferit mereu argumente.

Lucrările la cea de-a treia linie de ITP de la Brașov sunt finalizate. Se mai așteaptă doar montarea aparaturii, iar linia va fi funcțională în scurt timp.

Auto Test: Văd că aveți la Brașov un sediu curat și bine dotat…
Traian Terci: A fost construit în anul 2009. Este una dintre primele clădiri noi ridicate de instituția noastră. Înainte să fie construit, știu asta de la colegi, activitatea se desfășura într-o magazie, în niște condiții jalnice. Mi-au spus că iarna era groaznic, nu știai dacă lucrai în curte sau ai un acoperiș deasupra capului. Acum avem condiții foarte bune. Este un sediu modern, funcțional, dotat cu tot ce avem nevoie.
Auto Test: Pe câte linii lucrați?
Traian Terci: Avem două linii pentru ITP și una „oarbă”, cum îi spunem noi, pentru activitatea de „autenticitate”. Aici nu putem să facem ITP. Acum cei care vin la „redobândire de talon”, după ce documentele le-au fost ridicate în trafic pentru lipsă ITP, încarcă cele două linii pe care avem programări. O să beneficiem curând și de a treia linie de ITP, atunci activitatea o să fie mult mai aerisită.

„După ce s-a scos taxa de mediu au venit foarte multe mașini. A fost o perioadă foarte grea în care am lucrat și sâmbăta, ca să putem aduce programările la un nivel acceptabil. Acum s-au mai domolit lucrurile și am intrat într-un ritm normal” măturiseşte Traian Terci.

Auto Test: Ce le spuneți clienților care se mai supără că se decalează programul?
Traian Terci: Încerc să le explic faptul că problemele apar când mașinile care vin la noi nu sunt bune. Nu inginerul respinge mașina, mașina se respinge singură. Dacă nu corespunde din punct de vedere tehnic și al cerințelor normal că nu pot să las pe străzi o asemenea mașină.
Auto Test: Și înțeleg?
Traian Terci: Cei mai mulți dintre ei înțeleg, dar sunt și clienți care sunt inconștienți.  Am găsit un client căruia nu îi „ținea” deloc frâna de mână. Și i-am spus: „De când aveți programarea, nu ați rezolvat problema cu frâna de mână?”. Știți ce mi-a răspuns?  „Dați-mi drumul, că o fac”. Nu, domle’, întâi o faci și după aceea poți să circuli cu ea. Hai să presupunem că sunt componente pe care clienții nu le pot verifica, pentru că nu au cunoștințe, dar când vii cu toate becurile arse… ce mai este de spus? Becurile le poți verifica foarte simplu. Sunt și mașini mai noi care te avertizează dacă ai un necaz. Apare un bec și o cruce roșie peste el. Mai că nu strigă: „Schimbă-mă!”.
Auto Test: Aveți responsabilitate mare…
Traian Terci: Sigur. Cum să iasă de aici o mașină cu defecțiuni și să aibă voie în trafic? Ar însemna să ne batem joc de noi și de meseria noastră. Este vorba de siguranța celui de la volan, dar și a celor din trafic. Nu ne jucăm! Răspunzi în momentul în care ți-ai pus semnătura și ștampila, iar fiecare document rămâne la arhivă. Poate fi consultat și verificat ani de zile. Trebuie să fii inconștient să riști și să-ți asumi ceva care nu este legal. Nu se pune problema de așa ceva. Colegii de la RAR Brașov sunt toți specialiști și își cunosc bine meseria.

Articolul precedentCulorile automobilelor
Articolul următorCondusul autonom: Era automobilelor fără șofer
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 8 = saisprezece