Caravana Intercontinental Rally Challenge (IRC) a poposit în România pentru prima dată. Andreas Mikkelsen a dominat Raliul Sibiului, o etapă dură, ce le-a pus probleme tuturor concurenţilor.
Andreas Mikkelsen a obţinut cea de-a 25-a victorie pentru Skoda în Intercontinental Rally Challenge, după ce a dominat Raliul Sibiului, etapă inclusă, în premieră, în acest campionat. Norvegianul s-a instalat la conducere după prima probă specială şi a facut un raliu fără greşeală, reuşind să obţină a doua sa victorie din acest sezon. În urma acestui succes, Mikkelsen are un avans de 49 de puncte în clasament, fiind primul pilot care are şanse să devină campion în IRC pentru a doua oară consecutiv.
Sepp Wiegand a fost aproape de primul său podium în IRC, dar germanul a abandonat în speciala a 10-a, când suspensia dreapta spate a cedat. Ghinionul pilotlui Skoda Auto Deutschland a fost speculat de Patrik Flodin, care a terminat raliul pe locul doi. Suedezul, care concurează pentru Petter Solberg Engineering, a reuşit o spectaculoasă revenire de pe poziţia a 45-a, performanţă care i-a adus şi Colin McRae IRC Flat Out Trophy.
Francezul François Delecour, care în acest an concurează în Campionatul României de Raliuri, a completat podiumul etapei sibiene, în ciuda unor probleme cu amortizoarele maşinii sale, Peugeot 207 Super 2000.
Mikkelsen a început ziua a doua cu un avans confortabil, de aproape trei minute, după ce a câştigat toate cele şapte speciale de vineri. Chiar dacă Sepp Wiegand a câştigat prima probă de sâmbătă, Mikkelsen a făcut o cursă prudentă, care, în final, i-a adus victoria. Norvegianul a riscat mai mult pe Santa Max, o specială mixtă asfalt-macadam, dar a făcut pană la roata dreapta faţă, ceea ce i-a permis lui Patrik Flodin să câştige o probă specială. Alte două victorii de probă specială, inclusiv superspeciala de pe circuitul de rallycross, i-au asigurat o victorie clară, cu un avans de peste cinci minute şi jumătate. „Am câştigat cu un avans mare, dar a fost un raliu dificil”, a spus Mikkelsen, care a adăugat: „Suprafaţa a fost foarte dură şi nu am riscat nimic. Este o victorie specială pentru team-ul Skoda UK Motorsport şi, dacă membrii echipei nu ar fi facut o treabă fantastică, nu aş fi fost aici. Am terminat de multe ori pe locul secund în ultimele curse, aşa că acum mă bucur că sunt pe prima treaptă a podiumului”.
Pe lista abandonurilor s-au aflat Sepp Wiegand, care se afla pe poziţia secundă înainte de speciala a 10-a, Michael Burri, Andreas Aigner, Marco Tempestini, Dan Gârtofan şi Gergo Szabo.
Valeri Pușkar a impresionat asistenţa după prima sa victorie în IRC Production Cup. Mașina ucraineanului a făcut două pene în prima probă a zilei, dar Pușkar a profitat şi de problemele piloţilor din faţa sa. Campionul nostru, Valentin Porcişteanu, a început ziua în postură de lider, dar a avut probleme pe speciala a noua. „După trei kilometri, am făcut o pană şi acest lucru ne-a avariat direcţia maşinii. Apoi aceasta a căzut de pe cric, iar, ulterior, Vitali a trecut de noi şi nu am mai putut vedea nimic din cauza prafului”, a explicat Porcişteanu. El a încheiat raliul pe locul trei la clasa sa, în spatele coechipierului Edwin Keleti, care a reuşit un foarte bun loc cinci în clasamentul general al competiției.
Robert Consani a obţinut prima victorie în IRC 2WD Cup şi un loc 6 la general, la volanul unui Renault Clio R3.
Deşi s-a dovedit a fi extrem de dur, Raliul Sibiului a fost apreciat de către toţi concurenţii şi de către oficialii IRC, printre care s-au numărat legendarii Jean Pierre Nicolas şi Jean Francois Fauchille. Etapele mixte asfalt-macadam, dar şi probele speciale de noapte au făcut deliciul piloţilor şi al spectatorilor, raliul figurând şi în calendarul IRC din 2013.
Valentin Brădăţeanu