A cincea generație Jeep Grand Cherokee cu două rânduri de scaune și cinci locuri a fost prezentată la sfârșitul lunii septembrie 2021. Noul model va fi fabricat în SUA, la uzina Jefferson North Assembly Plant din Detroit, și va fi comercializat în Europa de la sfârșitul anului 2022, doar în versiune hibrid.
Pe lângă Wagoneer și Grand Wagoneer, acest nou Grand Cherokee face parte din gama upmarket a modelelor Jeep. La nivel de stil, Grand Cherokee adoptă mai multe linii unghiulare și tonuri rafinate la cele patru colțuri, care îi accentuează, vizual, statura puternică. Partea frontală este mai verticală, grila mai largă, capota mai orizontală. Coborârea bazei caroseriei a făcut posibilă mărirea ferestrelor și, astfel, a iluminării interioare. Schimbarea față de generația anterioară este și mai vizibilă în habitaclu. O inserție din lemn la jumătatea planșei de bord oferă o senzație de lățime amplă, consolidată de aeratoarele cu orificii orizontale.
Consola centrală neagră lăcuită poate găzdui un ecran tactil de până la 10,1 inci, iar panoul de instrumente este digital și are diagonala de 10,25 inci. Și pasagerul din față se poate bucura de un ecran tactil cu aceeași diagonală de 10,1 inci. Ultima versiune a sistemului de infotainment Uconnect 5, care are conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, își face debutul pe acest nou Jeep Grand Cherokee, iar pasagerii din spate pot avea și ei acces la multimedia, printr-un display tactil de dimensiuni mari. Navigația GPS cu control vocal, head-up display-ul, încărcarea wireless și camera de vizionare nocturnă se numără printre echipamentele din dotarea noului SUV de clasă mare.
Înnoirea în profunzime coboară până la șasiul lui Jeep Grand Cherokee, deoarece SUV-ul se bazează pe o nouă arhitectură modulară unibody. Cu o lungime de 4.910 mm, acest model cu cinci locuri este cu 80 mm mai lung decât predecesorul său. Și din punct de vedere mecanic totul s-a schimbat deoarece, la lansare acest nou model de origine americană nu va fi disponibil decât ca hibrid plug-in, numit 4xe. La fel ca la Wrangler 4xe, sistemul de propulsie electrificat produce un total utilizabil de 375 CP și 637 Nm de cuplu. Propulsorul său termic este un turbo pe benzină de doi litri, combinat cu două motoare electrice. Jeep anunță că Grand Cherokee poate rula electric până la 40 km, conform standardelor de testare americane, certificarea europeană nefiind finalizată.
Cutia de viteze automată cu opt trepte și tracțiunea integrală configurabile pentru off-road sunt standard pe acest hibrid plug-in, care a primit suspensii cu roți independente în față și în spate. Dar, poate fi comandat, întrucât acestea se află pe lista de opționale, și cu suspensii reglabile Quadra Lift. Acest sistem pneumatic ridică mașina astfel încât să poată ajunge să aibă o gardă la sol de 287 mm ce permite traversarea unui vad cu apă cu adâncimea de 610 mm. Pasionații de rularea prin bolovăniș pot apela la configurația Trailhawk, dotată cu echipamente specifice, cum ar fi o cameră video pentru urmărirea traseului și anvelope pentru terenuri grele.
Detaliile și prețurile gamei noului Jeep Grand Cherokee vor fi specificate mai târziu.
Foto: Jeep
http://www.autotestmagazin.ro/jeep-deluxe-wallace-detroit-arta-de-colaps/
http://www.autotestmagazin.ro/jeep-wrangler-revenirea-v8-ului/