Kia EV9: Nava-amiral

0
68

Kia țintește tot mai sus, atât ca dimensiuni, cât și prin finisarea premium, cu noul său SUV, EV9. Acest model electric introduce o nouă linie de design și va fi lansat luna aceasta, urmând să fie comercializat la nivel global. Kia EV9 va fi vârful de gamă pentru constructorul auto sud-coreean.

Câștigătorul titlului de „Mașina europeană a anului 2022”, am numit modelul electric Kia EV6, va avea un frate mai mare. Acesta se numește Kia EV9 și va fi construit în Coreea de Sud pe aceeași platformă tehnică folosită la EV6: Electric Global Modular Platform (E-GMP). Noul SUV de clasă mare în Europa, medie în America de Nord, măsoară 4.930 mm în lungime, 2.060 mm în lățime și 1.780 mm în înălțime, cu un ampatament impresionant, de 3.100 mm. Versiunea de producție provine din conceptul dezvăluit la Salonul Auto de la Los Angeles în noiembrie 2021 și respectă, în cea mai mare parte, linia stilistică a acestuia și configurația habitaclului.
SUV sau MPV?
Dacă la prima vedere Kia EV9 arată ca un SUV, designerii mărcii sud-coreene, aflați sub conducerea lui Karim Habib, au schițat proporțiile potrivite pentru a coborî vizual liniile mașinii. Pasajele roților sunt conturate din linii drepte și mușcă generos din flancuri, care prezintă o zonă plană mare între axe, generând impresia de monovolum (MPV). Un artificiu estetic deja văzut, în urmă cu mulți ani, la Audi Q2 și care „împinge” mașina spre sol și îi dă acest aspect de break/MPV mare. Acoperișul aparent plutitor, grație montanților negri, completează imaginea. Prin noul model, limbajul de design Kia trece de la Tiger Nose (nas de tigru) la Tiger Mask (față de tigru), caracterizată printr-o grilă plină, capotă ușor curbată și faruri complet integrate în caroserie, soluții importante pentru îmbunătățirea aerodinamicii mașinii. Semnătura luminoasă aproape verticală aduce aminte de ultimele modele Cadillac. În spate, blocurile optice nu sunt lipsite de originalitate, fiind inspirate „din constelații”, potrivit celor de la Kia.
Habitaclu pentru familiști
Configurația de bază este cea cu șase locuri, pe trei rânduri, dar vor exista și variante cu cinci și șapte scaune. Fiind cel mai mare Kia, noul EV9 este foarte spațios, dar și modular. La variantele cu trei rânduri de scaune, cele de pe rândul doi se pot roti la 180°. Acest lucru este posibil chiar și în timpul mersului, deoarece centurile de siguranță sunt mobile. În acest fel, se creează un fel de lounge (salon) pentru cei patru sau cinci pasageri de pe locurile din spate. Asta și fără a încălca spațiul portbagajului, deoarece rândul trei de scaune nu este culisant.
Dar spătarele se pot înclina, acționarea lor fiind electrică. Tabloul de bord are un design elegant, instrumentația digitală utilizând un panou panoramic, care se continuă cu displayul centrului multimedia. De fapt, sunt chiar trei ecrane juxtapuse, încadrate într-un singur ansamblu, cu o continuitate perfectă. Chiar sub comenzile tactile cu feedback haptic există un spațiu de stocare generos în consola centrală. Finisarea este impecabilă, iar materialele sunt de calitate.
Ce nu se știe pentru moment
Fișa tehnică încă nu a fost comunicată, dar, pentru că platforma E-GMP este cea utilizată și la Kia EV6, putem presupune că EV9 va fi oferit în versiuni economice, cu motor electric doar pe puntea spate, dar și în unele de performanță, care vor primi încă un electromotor, pentru roțile față, deci vor avea tracțiune integrală. Și bateriile vor fi configurate în diferite capacități, iar cei de la Kia sunt cam obligați să garanteze o autonomie de cel puțin 300 km.

(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/kia-ev6-este-masina-anului-2022-in-romania/

http://www.autotestmagazin.ro/kia-ev6-atipic-rapid-nepoluant/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


3 × sase =