Mic la stat, mare la sfat

0
74

Kia impresionează din nou, lansând cel mai economic diesel din gama subcompactă.

Dacă vechile Kia Rio nu spuneau prea mult, actualul model va fi cu siguranţă un automobil de care se va mai auzi mult timp de acum înainte. Iar Fiesta, Polo şi Corsa au de ce să se teamă pentru că Rio va fi plin de surprize. Iar cel mai remarcabil aspect îl reprezintă tocmai …aspectul.

Noul Rio este lansat în segmentul B odată cu avansarea lui Cee’d şi mai mult către clasa compactă, model de la care Rio împrumută şi câteva elemente de design, dar şi de la recentul Sportage. Faţă de generaţia anterioară, Rio are un ampatament mai mare cu 70 mm, este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 25 mm şi este cu aproape 10 cm mai lung decât Ford Fiesta.


Până acum, ne-am obişnuit ca maşinile subcompacte să aibă un design „drăguţ”, însă Kia Rio ne demonstrează că poate fi altfel, arbordând un look de hot-hatch prin farurile cu linie agresivă, grila radiatorului cu elemente în formă de fagure, în timp ce dungile albe ce traversează maşina îi conferă un aspect de „motan” de oraş. Desigur, apartenenţa la ordinul felinelor este dată şi de grila „nas de tigru”, utilizată ca element de identitate pentru toate modelele Kia. Interesante sunt şi luminile de zi, integrate armonios în blocul de lumini. Aspectul atletic este dat şi de nervurile proeminente ale aripilor şi de forma capotei motorului care dau impresia că automobilul este mai mare decât în realitate. Rio este oferit pe piaţa noastră în varianta hatchback cu cinci uşi şi sedan cu patru uşi. Am testat modelul cu cinci uşi, practic şi popular în Europa. Am remarcat uşurinţa cu care se face accesul în habitaclu dar şi hayonul cu deschidere largă, care dezvăluie un portbagaj foarte mare, cu un volum de 288 l.

Interiorul suprinde la fel ca şi exteriorul dar de această dată nu prin design ci prin calitatea materialelor utilizate. Plasticul domină într‑un mod categoric însă este de foarte bună calitate iar tabloul de bord este foarte bine conceput, fiind simplu dar bine desenat. Indicatoarele de bord sunt vizibile, butoanele au fost foarte bine plasate, cele ale instalaţiei de climatizare – tip clapetă – având un aspect retro. Pe consola centrală există două mici ecrane simple de afişaj care sunt vizibile şi oferă informaţiile legate de radio şi climatizare. Deşi poate fi cu uşurinţă un automobil de familie, Kia Rio va fi utilizat cu precădere în oraş iar şoferul şi pasagerii trebuie să dispună de tot confortul. Poziţia în scaun este foarte bună, geamurile largi asigură o vizibilitate peste medie, parcarea laterală făcându-se foarte uşor. Se poate opta pentru volanul îmbrăcat în piele dotat cu sistem de încălzire şi pentru scaunele faţă încălzite dar şi pentru trapă acţionată electric.

Kia Rio este oferit atât cu motorizări pe benzină cât şi diesel, modelul testat fiind echipat cu propulsorul pe motorină de 1120 cmc. Acesta are trei cilindri şi turbină cu geo­me­trie variabilă furnizând 75 CP şi un cuplu de 170 Nm disponibil începând de la 1500 rpm. Transmisia este manuală cu şase viteze, opţio­nal fiind sistemul ISG (Idle Stop & Go). Pentru a accelera de la 0-100 km/h Kia Rio 1.1 DSL are nevoie de 16,1 secunde, viteza maximă fiind de 160 km/h. Nu este cel mai rapid diesel din clasă însă, cu siguranţă, oferă cel mai bun compromis între performanţe şi consum.

Drive-test realizat de Valentin Brădăţeanu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 − = unu