Lamborghini Essenza SCV12: Bestia verde

0
118

Chiar dacă majoritatea constructorilor de supercaruri încearcă să adapteze lumea competițiilor la șoselele mai mult sau mai puțin urbane, unii încă mai țin la spiritul combativ al pistelor de concurs. Lamborghini vrea să demonstreze că italienii știu de ce.

Așa că cei din nordul Italiei, de la Sant’Agata Bolognese, s-au hotărât să-și demonstreze clasa cu o serie limitată a celui mai fioros model de pistă construit până acum de ei și pe care l-au botezat Lamborghini Essenza SCV12. Faptul că vor exista doar 40 de unități, o să-i facă „pre” mulți să-i acorde o atenție sporită, mai ales cei foarte interesați să dețină un exemplar despre care gurile rele spun că prețul începe de pe la 2 milioane de euro.
Supercarul, care este o veritabilă „bestia verde”, a fost dezvoltat de Lamborghini Squadra Corse, renumitul departament destinat ­motorsportului, și proiectată la Centro Stile. Din start Essenza SCV12 s-a vrut un purtător al genelor Taurului galben, un descendent direct din modele celebre precum Miura Jota și Diablo GTR. Așa că a fost echipat cu cel mai puternic motor V12 aspirat natural construit vreodată de Lamborghini, pe care l-a combinat cu aerodinamica inspirată de prototipurile de curse și cu noi soluții tehnice pentru obținerea unei experiențe de conducere… supremă, după cum spun italienii.
Designul susține natura esențială a mașinii și scoate în evidență structura caroseriei, formată din doar trei elemente, care permit înlocuirea lor rapidă atunci când este necesar în timpul „pit stop”-urilor. Și încă ceva, bestia verde își poate schimba culoarea din Verde Silvans în Gri Linx, Negru Aldebaran Gloss sau Portocaliu California.
Suprafețele întinse, dar puternic profilate, și liniile dinamice ­combină atractivitatea prototipurilor din anii ‘70 și elementele tipice ale ADN‑ului Lamborghini. Iar hexagonul și profilul Y sunt definitorii pentru stilul Lamborghini încă de la începuturile mărcii italiene.
Cea mai vizibilă este geometria hexagonală întâlnită la farurile frontale, la priza de aer de pe plafon și la gurile de aerisire care flanchează volanul, plus cea din dreapta pasagerului. Există, de asemenea, inconfundabilul „Y”, caracteristica stilistică ce se repetă grafic pe caroserie, în față pe lateralele capotei, iar în spate se află pe aripi și în jurul scutului lunetei. În interior, un Y inegal se regăsește la îmbinarea dintre consola centrală de podea și planșa de bord. Tot aici designul volanului multifuncțional, cu afișaj, a fost inspirat din monoposturile din F1 pentru obținerea unei ergonomii optime și un „feeling” perfect, fără ca șoferul să fie nevoit să-și mute mâinile pe el. Celor care sunt fanii curselor de „desktop” or să li se pară foarte familiar, ca o veritabilă consolă de joc, doar că acesta vă permite să „mânați” cei 830 CP la câțiva centimetri deasupra asfaltului, pe bune. Scaunul, opera italienilor de la OMP (Officine Meccaniche Percivale), este omologat după specificațiile FIA și are o carcasă de carbon ce îmbracă șoferul pentru a-i asigura confort, siguranță și stabilitate.
Și apropo de cei 830 CP, ei sunt furnizați de un motor V12 longitudinal, de 6,5 litri. Întreaga putere este asigurată de o nouă cutie de viteze secvențială X-trac, cu șase trepte, ca element structural al șasiului care, combinată cu tracțiunea pe puntea din spate, asigură compactitate și o rigiditate torsională mare.
Apoi pentru susținerea performanțelor oferite de o asemenea putere accentul a fost pus pe aerodinamică, care beneficiază de experiența din cursele GT a celor de la Squadra Corse. Adică trebuiau să asigure un nivel de eficiență și de forță mai ridicat decât al unei mașini GT3 de 1.200 kg și 250 km/h. În partea frontală capota are o dublă admisie cu un splitter central, tipică pentru variantele de curse ale modelului Huracán, care separă fluxul de aer fierbinte ce vine de la radiator și transmite aerul rece către „gura” de admisie situată pe acoperiș, în timp ce în spate pachetul aerodinamic este completat de o uriașă aripă reglabilă suspendată, cu profil dublu.
Iar partea spectaculoasă este că Lamborghini Essenza SCV12 are un raport putere-greutate excepțional, de 1,66 CP/kg, datorită șasiului monococă din noua generație, realizat din fibră de carbon, dar fără „cușca” internă. Și încă un fapt remarcabil, este prima mașină GT dezvoltată care respectă regulile de siguranță ale prototipurilor FIA. Cum să nu o iubești!?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 8 = zece