La Salonul Auto de la Detroit 2012, Volvo Car Corporation a prezentat un model hibrid original. Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept este mașină electrică, hibrid cu consum de carburant foarte redus și model sportiv reunite sub aceeași caroserie.
La fel ca Mercedes, care a lansat la Detroit două versiuni ale Clasei E Hybrid, una Diesel, cealaltă pe benzină, și Volvo a ales să nu mizeze pe o singură carte. Pe lângă break-ul Volvo V60 Plug-in Hybrid, ce va intra în producția de serie în curând, compania suedeză a prezentat, la același salon auto, și varianta hibridă a crossover-ului XC60, sub formă de concept. Dacă V60 combină un motor electric cu binecunoscutul Diesel în cinci cilindri de 2,4 litri din gama Volvo, crossover-ul beneficiază de aportul unui propulsor pe benzină. Acesta face parte din noua familie de motoare Volvo Environmental Architecture, are o capacitate cilindrică de doi litri, patru cilindri în linie și dezvoltă nu mai puțin de 280 CP și un cuplu maxim de 380 Nm, cu ajutorul tehnologiei turbo.
Motorul termic este cuplat numai la puntea față, de acționarea roților spate ocupându-se un propulsor electric de 70 CP și cuplu maxim de 200 Nm. Puterea combinată totală atinge valoarea de 350 CP, comparabilă cu cea a unui motor V8 de foarte mare cilindree. Valorile mari ale puterii și cuplului se reflectă pozitiv în performanțele dinamice, mașina având nevoie de doar 6,1 secunde pentru absolvirea sprintului 0-100 km/h (viteza maximă nu a fost precizată). Transmisia automată este una nou dezvoltată și are 8+1 trepte de viteză. O particularitate a motorului turbo este aceea că nu are electromotor și alternator clasice, acestea fiind înlocuite cu Integrated Starter motor and Generator (ISG), montat între motor și cutia de viteze. ISG dezvoltă 34 kW (45 CP) și își aduce aportul în cazul accelerărilor puternice. Altfel, rolul său principal este de încărcare a bateriei, prin recuperarea energiei degajate la frânare.
Volvo XC60 Plug-in Hybrid are trei moduri de funcționare: „Pure”, când lucrează numai motorul electric, motiv pentru care autonomia este de maximum 45 km, „Hybrid”, setarea standard, pentru un consum de combustibil redus, mașina putând parcurge astfel până la 960 km, și „Power”, când, prin simplaă apăsare a pedalei de accelerație, sistemul hibrid este dus instantaneu la valorile maxime, pentru a se obține performanțe sportive. Volvo susține că SUV-ul consumă, în medie, 2,3 litri/100 km (!) și emite 53 g/km de CO2, conform standardelor de testare europene. Încărcarea completă a acumulatorilor litiu-ion, cu o capacitate totală de 12 kWh, se face în 3,5 ore de la o priză obișnuită de 220 V și în 7,5 ore, dacă tensiunea este de 110 V.
Dacă va fi să ajungă în producția de serie, Volvo XC60 Plug-in Hybrid va fi destinat piețelor americană și chineză, în principal, conform producătorului. Dar părerea unanimă a specialiștilor este că nu se pune problema dacă, ci doar când va intra noul model în fabricație.