Tunerul persano-german Mansory își aniversează cei 30 de ani de existență printr-o altă serie limitată la doar 3 unități, câte una pentru fiecare deceniu, în care vedeta este un Ford GT. De fapt este un omagiu adus cursei din 1966 de la LeMans, când Ford GT40 învingea Ferrari 330 P3, așa că noua creație au denumit-o LeMansory.
Dar pentru cei care sunt puriștii brandului american și mai ales modelului GT, au avut ceva palpitații după ce au dat nas în nas cu varianta transformată… aproape total. Dar nivelul de rafinament, atenția la detalii și măiestria cu care a fost „lucrată” noua versiune i-a cam făcut să înghită în sec.
Caroseria actualului GT, care oricum este spectaculoasă pentru mulți în forma sa standard, a fost fabricată acum din fibră de carbon și a căpătat 200 mm în plus în lățime. Partea frontală este cea care a suferit cea mai mare abatere de la linia inițială, Mansory instalându-și propriile faruri și a beneficiat de un nou design axat pe fibra de carbon pentru traseele de evacuare a aerului de pe capotă, asemănător solzilor de pește, evident creat „in house”.
Interiorul a fost complet renovat, pentru că Ford l-a păstrat în maniera austeră a mașinilor de curse. În timp ce mașina este dominată exclusiv de culoarea albastră numită „Bleurion Race” și de fibra de carbon vizibilă în culoarea gri închis, interiorul panoului de bord și scaunele sport căptușite în Alcantara păstrează, de asemenea, motivul alb-albastru. În completare, numeroasele aplicații de carbon distribuite în întreaga cabină îi dau interiorului un aer „hi-style”.
Nemții afirmă cu mâna pe inimă că, designul agresiv al „LeMansory” este pe deplin funcțional, deoarece ajută la generarea unei forțe mai mari de apăsare și aduce mai mult aer în zona motorului. Față de V8-ul din ’66, pentru tuner a fost mulțumitoare și varianta europeană a V6-ului actual de 3,5 litri, cu două turbocompresoare, câte unul pentru fiecare bloc de cilindri. Adică, motorul furnizează 700 de cai putere și un moment motor maxim de 840 Nm, în comparație, cea mai recentă versiune a Ford GT care vine cu 660 CP și 745 Nm. Iar noua aerodinamică, îi va aduce o viteză maximă de 354 km/h față de 346 km/h pentru varianta de stoc.
Mansory spune că a efectuat și unele setări ale șasiului, inclusiv adăugarea propriilor sale jante de 21 inci (9×21 inci față și 12×21 inch spate) echipate cu anvelopele Continental Sport Contact 6. Oare ce or fi spus cei de la Goodyear când au aflat de LeMansory ’66?
Foto: Ford