Lexus UX: Mic şi pretenţios

0
65

Crossoverul (sub) compact Lexus UX și-a făcut debutul oficial la Salonul Auto de la Geneva și, cu designul îndrăzneț al unui SUV și manevrabilitatea agilă a unui hatchback, noul produs al mărcii premium japoneze va încerca să rupă cât mai mult din clientela unor modele precum Audi Q3, BMW X1, Jaguar E-Pace și Mercedes-Benz GLA.

Bazat pe conceptul cu același nume, prezentat în 2016, UX juxtapune un design exterior sportiv-agresiv cu o ofertă tehnică atractivă. În partea frontală, grila emblematică înfățișează un motiv distinctiv de plasă ce își schimbă forma gradual plecând dinspre sigla centrală Lexus către margini, în timp ce farurile triplu-LED sunt accentuate de luminile de zi în formă de săgeată. Echipa de proiectare a noului Lexus UX a realizat multe progrese din punct de vedere al aerodinamicii noului model, inclusiv o aripă pe blocul optic posterior, pentru stabilizarea mașinii în cazul vântului transversal, și profile în treaptă ale aripilor, pentru îmbunătățirea manevrabilității în curbe. În interior, din poziția șoferului, panoul de comenzi pare să se continue prin parbriz spre capotă. Acest efect facilitează evaluarea corectă a mărimii autovehiculului, care, alături de vizibilitatea frontală excelentă, transformă manevrarea prin oraș într-o plăcere. Tema continuă cu finisajele tapițeriei din piele, în stil Takumi, și broderie „sashiko”, tehnica utilizată pentru ranforsarea echipamentelor de luptă pentru judo și kendo.
Proiectat începând de la zero, cu șasiu și suspensii noi, ca urmare a utilizării recentei platforme tehnice TNGA a Toyota, caroserie rigidă și centrul de greutate poziționat aproape de sol, UX se anunță  un crossover agil și plăcut de condus. Cât de sportiv va fi rămâne de văzut, motoarele și transmisiile fiind undeva „între două ape”. Prima variantă de motorizare este un clasic doi litri, în patru cilindri, pe benzină, de 168 CP. Transmisia asociată acestui motor este una cu variație continuă, CVT, ceea ce semnalează că nu vorbim despre o mașină foarte performantă, acest tip de cutie de viteze fiind potrivită mai mult pentru economisirea carburantului.

Cea de-a doua versiune, UX250h, este una cu sistem de propulsie hibrid ce combină același propulsor pe benzină de doi litri, dar modificat să funcționeze după ciclul Atkinson, cu un motor electric. Sistemul hibrid produce o putere utilă totală de 176 CP și este de tipul Self Charging (autoîncărcare), deci nu este necesar să fie conectat la o sursă de curent pentru încărcarea bateriilor, ci folosește energia recuperată la frânare. Tracțiunea față este standard pentru ambele versiuni, cea integrală fiind opțională pentru UX250h. Va exista și o versiune F-Sport, care, pe lângă tratamentul estetic caracteristic acestui nivel de echipare, va avea și suspensii îmbunătățite, tip sport.
Noul Lexus UX beneficiază de multe tehnologii noi, cum ar fi ecranul tactil panoramic al centrului multimedia și sistemul audio Mark Levinson Premium Surround. Totuși, un minus, cel puțin la început, până te familiarizezi cu mașina, este faptul că sunt foarte multe butoane, inclusiv pe volan. Dotarea standard include Lexus Safety System+, un pachet de dotări de siguranță activă, ce cuprinde sistemele de precoliziune cu detectare a pietonilor, de menținere a benzii de rulare și de avertizare la încălcarea acesteia, faruri adaptive, ce îmbunătățesc vizibilitatea pe timpul nopții și cruise control cu radar dinamic, care adaptează automat viteza față de vehiculul din față.

Text: Florin NECULA /Foto: LEXUS

 

Articolul precedentTEST: Ford Ecosport – Made in Oltenia
Articolul următorRAR: Situația acțiunilor de control în anul 2017
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua − 3 =