În cadrul celei de-a şasea etape a Dunlop Romanian Superbike ce a avut loc pe circuitul de la Hungaroring, Ionuţ Mistode câştigă spectaculos în faţa lui Cazacu şi micşorează ecartul din clasamentul general la un punct.
Pentru prima dată am asistat la o competiţie ce nu s-a desfăşurat în zilele libere din week-end ci luni şi marţi, 13-14 august. Eu am fost oricum „la post” oprind timpul în cadre digitale, aşa că m-am simţit ca la sfârşit de săptămână. Totuşi, diferenţa s-a văzut în numărul mic de străini, motociclişti din afara Dunlop Romanian Superbike, care s-au dat în cele două zile. Temperaturile năucitoare din ultimele două etape s-au domolit semnificativ şi ne întrebam chiar dacă nu e prea devreme să vină toamna. Cert e că 14 august a fost o zi excelentă pentru piloţi şi motociclete, mai ales că cei înscrişi în RoSBK s-au dat după ora 17:00, într-o cursă numai a lor.
În ultima sesiune de calificări, Liviu Dumitrescu de la United Motors îi ia faţa lui Ionuţ Mistode (BGS Motorsport) în prima curbă la stânga şi ies amândoi de pe pistă. Liviu se accidentează la piciorul stâng şi este scos pe targă cu ambulanţa iar Mistode se alege cu o sperietură şi câteva stricăciuni la motorul de concurs BMW S 1000 RR.
În cursă, toţi piloţii au avut un start bun, dar Andrei Enescu a excelat ajungând pentru puţin timp în lupta pentru prima poziţie. Trebuie să menţionez că Enescu a alergat pe un BMW S 1000 RR nemodificat pentru circuit, cu dotările de stradă. După primul viraj Cătălin Cazacu (Taifun Racing) reuşeşte şi el să treacă de Enescu şi începe lupta de urmărire. Ştefan Popescu (BGS Motorsport) îl presează la rândul lui pe Andrei Enescu şi reuşeşte să îl depăşească, dar după un tur de circuit este depăşit la rândul lui de Daniel Vârgolici de la AMCKart Racing. Popescu întâmpină o defecţiune şi intra pentru 40 de secunde la boxe şi pierde orice şansă de a se clasa în top 10. Mistode şi Cazacu reuşesc să se distanţeze de restul plutonului. Puţin câte puţin, Mistode creşte avansul faţă de pilotul timişorean, dar în turul al şaselea, motocicleta sa BMW suferă o defecţiune tehnică şi cutia de viteze rămâne blocată în treapta a patra de viteză. Cel mai probabil, un defect ascuns în urma acroşajului cu Liviu Dumitrescu şi-a făcut efectul. Cazacu reuşeşte să reducă considerabil din diferenţă, dar, la finalul cursei, victoria îi revine lui Ionuţ Mistode, Cazacu clasându-se pe locul doi. Cel de-al treilea loc pe podium este obţinut de Daniel Vârgolici, pilotul echipei AMCkart Racing Team.
În cadrul cursei Supersport, prima poziţie este câştigată de Petre Pop după o cursă foarte bună, în care a fost constant pusă presiune din partea piloţilor bulgari Vladislav Dimitrov şi Boyan Bonchev. Cu victoria obţinută la Hungaroring, pilotul echipei PMC Racing, Petre Pop are şanse foarte mari să primească titlul de campion de anul acesta la clasa Supersport.
Etapa a VII-a se va desfăşura pe circuitul de la Brno, în 14-16 septembrie. Ultima etapă din acest an a Dunlop Romanian Superbike programată la Bucureşti, pe circuitul de la Adâncata, se va reloca la Serres în Grecia, într-o perioadă ce va fi anunţată cât mai curând posibil.Vă promit că Auto Test Magazin va fi la fața locului.
Nelu Bănică