Lynk & CO: smartphone pe patru roți

0
205

Link&co (11)Chinezii de la Geely Auto Group se pregătesc să lanseze un nou brand la nivel mondial, Lynk & CO, cu ambiția să schimbe canoanele industriei automobilelor. Și nu vor oricum, ci cu mare stil… și cu implicarea celor de la Volvo.

Link&co (12)Proiectat și dezvoltat în Suedia, brandul născut în era digitală introduce pentru transportul oamenilor de afaceri un nou status cu API (Application Programming Interface), servicii personalizate, posibilități de sharing și un magazin de aplicații dedicate pentru autoturisme.
Link&co (17)Primul model din gamă este 01, un SUV original „îndesat” de tehnologie și care este construit pe platforma CMA (Compact Modulare Architecture) dezvoltată în conformitate cu CEVT (China Euro Technology Vehicle), la centrul de cercetare și inovare în comun al Geely și Volvo. Practic, asiaticii vor să introducă o gamă premium de automobile de ultimă generație la cel mai accesibil preț cu scopul declarat să simplifice posesia unui autoturism prin redefinirea modului în care acesta este cumpărat, deținut, conectat, întreținut și utilizat. Lynk & CO 01 va fi urmat de modelele 02, 03 etc., ca o gamă completă, care reflectă ideea brandului de reducere a convențiilor industriei auto începând chiar de la denumirea modelului.
SUV-ul este caracterizat printr-o personalitate puternică a design-ului, înglobând atât genele sale europene și cât și pe cele chinezești. De altfel, brandul răspunde astfel cerințelor și preferințelor noii generații de consumatori conectată la nivel mondial. Habitatul său natural îl reprezintă mega-orașul, iar acest loc frenetic și de o mare diversitate culturală a fost și cea mai importantă sursă de inspirație.
Link&co (13)Geely Design Sweden, componentă a Geely Global Design, a dezvoltat filosofia și limbajul de design pentru Lynk & CO, cu sprijinul studiourilor din Shanghai, Barcelona și Los Angeles.
Punerea în temă pentru echipa de design a fost foarte simplă: mașinile trebuie să se evidențieze din „mulțime” și să atragă firesc un public global. Pentru asta a fost abordarea europeană a designului. Și într-adevăr, dacă te apropii de SUV, se disting și mai multe detalii, cum ar fi luminile complexe, precum și tipul de textură a pielii în interior. O grilă largă, puternică, completează „fața” distinctivă a mașinii. Însă chinezii s-au gândit că viitorii utilizatori sunt extrem de interesați de tehnologie, iar un smartphone este o parte integrantă a vieții lor. Designul interior reflectă faptul că aceștia se vor simţi familiar în contextul noilor tehnologii.
Link&co (15)Revenind la platforma CMA, aceasta este, de asemenea, în întregime modulară, capabilă să găzduiască o gamă largă de motorizări, sisteme electrice și sisteme de siguranță pasivă și activă.
Toate modelele Lynk & CO sunt dezvoltate să satisfacă cele mai recente cerințe de siguranță pentru China, Europa și SUA. Pentru propulsie a fost dezvoltată o gamă de motorizări ultra-eficiente, dublate de unități electrice care atestă soluția unei tracțiuni hibride. Vor fi două tipuri de transmisii, una cu dublu ambreiaj, cu 7+1 raporturi și una manuală.

Totuși, nucleul brandului Lynk & CO este conectivitatea. Viitorii deținători vor găsi o gamă largă de tehnologii conectate oferite de vehicule, toate cu scopul să le facă viața mai ușoară.
În cazul de față, SUV-ul are un buton de „share” cu care proprietarul poate să permită accesul altor persoane în vehicul prin intermediul unei chei digitale care poate fi la rândul ei distribuită. De exemplu, în cazul folosirii mașinii de alți membri ai familiei. Prin intermediul aplicațiilor Lynk & CO aceștia pot să controleze, să monitorizeze și să folosească pe rând mașina cu ajutorul smartphone-ului sau direct din aceasta. Probabil că s-a luat în considerare și situația când bateria telefonului sau a mașinii „cade”.

Text: Radu BUHĂNIŢĂ  / Foto: VOLVO

Articolul precedentTraian Terci, RAR Braşov: „Am o echipă extraordinară”
Articolul următorMercedes X-Class: Pick-up pentru patroni
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 − = sase