Lynx DMC-EV, mașina electrică cu care călătorești înapoi în viitor

0
963

Mașina-vedetă din trilogia de filme de mare succes „Înapoi în viitor” s-a transformat în Lynx DMC-EV, un model electric sport proiectat și construit de o companie auto de talie mică din Austin, Texas.

DeLorean DMC-12, mașina cu care, în film, personajele principale, Marty McFly și Doc Brown, călătoreau în timp, nu se mai fabrică din 1982. DeLorean Motor Company a prezentat, în 2022, un urmaș al acesteia, modelul sport electric Alpha 5, dar acesta nu a reușit să convingă clienții și a rămas doar o promisiune. Poate și pentru că nu semăna mai deloc cu originalul.

Trecutul, înapoi în viitor

În schimb, micul producător auto Lynx Motors, din Austin, Texas, a sesizat că DMC-12 trezește nostalgii și ar putea avea succes într-o reinterepretare contemporană. Așa s-a născut Lynx DMC-EV (de la Electric Vehicle), un model zero emisii fidel originalului ca design. Principala schimbare operată de Lynx Motors este înlocuirea propulsorului pe benzină V6 de 130 CP cu patru motoare electrice, ce totalizează 220 CP. Acestea sunt electromotoare tip Elaphe L1600, de origine slovenă. Fiecare dintre acestea acționează câte o roată și generează tracțiune integrală în acest mod. Dar asigură și dinamică și stabilitate de top pentru acest model sport electric. Conform fișei tehnice, accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în mai puțin de patru secunde. În comparație, versiunea pe benzină atingea aceeași viteză în 10,5 secunde. Bateria tip CATL are capacitatea de 70 kWh, iar Lynx Motors susține că aceasta oferă o autonomie de până la 400 km. Sistemul de încărcare a acumulatorilor respectă standardul NAS (Tesla).

Evoluții discrete, dar necesare, la Lynx DMC-EV

Din punct de vedere estetic, schimbările sunt subtile, dar binevenite. Deși s-a păstrat linia aproape atemporală a lui DeLorean DMC-12, desenată de Giorgetto Giugiaro, partea frontală a lui Lynx DMC-EV a fost modernizată. Găsim o grilă închisă, încadrată de o semnătură luminoasă subțire, formată din patru benzi de LED-uri, care înlocuiesc cele două perechi de faruri pătrate originale. Partea din spate a fost, de asemenea, revizuită cu stopuri LED trapezoidale și un difuzor de aer mare. Desigur, mecanismul de deschidere a ușilor în stil „aripi de pescăruș”, similar cu cel de la Mercedes-Benz 300 SL, a fost păstrat.

Bun venit în era digitală!

Cea mai mare schimbare se regăsește în interiorul cu doar două locuri, care a intrat în era modernă. Uitați de bordul clasic al lui DMC-12, cu mulțimea de indicatoare analogice. La Lynx DMC-EV, dominant este un ansamblu digital imens, format din două display-uri independente, tactile, ce traversează întregul bord. Tunelul central voluminos a rămas, dar schimbătorul de viteze a dispărut, la fel ca și comenzile pentru climatizare. Acestea au fost înlocuite de sisteme de încărcare wireless pentru smartphone. O trimitere la mașina originală se găsește în panourile ușilor, cu cotierele care se ridică spre montantul din față și integrează comenzile pentru geamuri. Volanul cu trei spițe, acoperit cu piele și fibră de carbon, provine de la Tesla Model 3, de la care a păstrat și cele două comutatoare rotative prin care se operează mai multe comenzi.

Lynx DMC-EV va fi produs în serie limitată, dar numărul de exemplare nu a fost anunțat. Prețul de bază va fi de 250.000 de dolari (aproximativ 227.000 de euro). Rezervarea unui exemplar presupune depunerea unui avans de 2.500 $. Primele livrări sunt așteptate în cursul anului 2025.

Vă recomandăm și:

Noul Lamborghini Temerario: PHEV cu motor V8 și 920 CP

Cadillac Opulent Velocity Concept – Existență duală

Rimac Nevera R: cea mai puternică mașină de serie din lume

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte − = 2