Nu există niciun loc pe pământ care să fie mai ciudat decât Țara Soarelui Răsare – Japonia. Nu este de mirare că dragostea pentru bizanterii a japonezilor și-a pus amprenta și în lumea vehiculelor pe patru roți. Și dovada clară este construirea mașinilor în stil Bosozoku.
Ceea ce este interesant în ceea ce privește stilul Bosozoku este faptul că își are originile în cultura motociclistă japoneză, iar mașinile în stil Bosozoku sunt o dezvoltare mai recentă și par să fie o modalitate de a omagia stilul bandelor de motociclete.
Bosozoku, care se traduce prin „fără control / bandă de stradă violentă” a pornit ca o subcultură de tineret bazată pe motociclete ce a luat naștere după Al Doilea Război Mondial. Găștile American Biker sunt renumite pentru războaiele lor sângeroase interetnice, iar în Marea Britanie, rivalitatea dintre Mods și Rockers este la fel de cunoscută.
Bosozoku și-a câștigat notorietatea nu pentru că s-au atacat unii pe alții, ci prin comportamentul agresiv față de civili și participanții la trafic. Și-ar petrece timpul conducând cu viteză mare, ignorând regulile de circulație și atacând alte vehicule și pietoni cu bâte de baseball și conducte metalice.
Ca și omologii lor din alte țări, o mare parte din Cultura Bosozoku a implicat personalizarea motocicletelor lor. Motocicletele Bosozoku au fost puternic influențate atât de British Café Racers, cât și de scuterele Mods.
Legile mai stricte și desele intervenții ale Poliției au făcut ca, treptat, acest trend sa se piardă. În același timp, notorietatea lor a lăsat un impact de durată asupra culturii japoneze și poate că nu ar trebui să fie o surpriză faptul că, mulți oameni ar dori să aducă un omagiu acestor băieți răi, prin adaptarea „aspectului” lui Bosozoku la mașini, în loc de motociclete.
Mașinile modificate în stilul Bosozoku preiau teme găsite în cercurile auto mainstream, dar le interpretează într-o manieră radicală, aproape caricaturală. Elementele populare de styling, includ adesea spoilere radicale, despărțitoare frontale care se depărtează de partea din față a mașinii și truse de caroserie nebună, care amintesc de mașinile de cursă japoneze Super 5 Silhuoette din anii ’70.
Un alt element popular întâlnit adesea pe mașinile în stil Bosozoku este că spatele mașinii este ridicat radical, ceea ce denotă în mod clar o inspirație din cursele de tracțiune americane, dar, într-o manieră dusă la extrem. Deoarece stilul Bosozoku este la origini o subcultură de motociclete, nu ar trebui să ne surprindă faptul că multe mașini Bosozoku adaptează modificări care sunt populare pe motociclete. Printre acestea se numără țevile de evacuare extrem de lungi, care reprezintă unul dintre reperele stilului Bosozoku. Mașinile în stil Bosozoku, de obicei, sunt vopsite în culori stridente, inspirate și din culturile americane Custom și Lowrider.
Orice tip de mașină poate fi modificată în stilul Bosozoku. În timp ce mașinile clasice japoneze, din anii 1970 și 1980, sunt alegeri populare, autoutilitarele sunt adesea folosite ca bază pentru o construcție Bosozoku, la fel ca și mașinile sport. De fapt, cineva chiar a construit în stil Bosozoku un Lamborghini Murcielago.
Dacă există un cuvânt care poate fi folosit pentru a caracteriza mașinile în stil Bosozoku, acesta este „excesul”. Pentru cei mai mulți dintre noi, probabil, pare complet inutil. Un exercițiu de stil extrem de ciudat, pe care îl găsești doar în Japonia.
http://www.autotestmagazin.ro/watanabe-san-si-cimitirul-de-masini-kyusha/
http://www.autotestmagazin.ro/pisica-neagra-pisica-alba-superstitii-la-volan/