Mașinile pe motorină. Mai au viitor în Europa?

0
102

Mașinile pe motorină. Tot mai mulți la cântă prohodul. Mai ales în Europa. Mașinile pe motorină sunt văzute drept o sursă serioasă de poluare și tot mai multe state europene încearcă să-și micșoreze parcul de automobile de acest fel. Ultimul stat UE care a intrat puternic în aceasă cursă este Germania. Ce s-a întâmplat?

Acum câteva săptămâni Tribunalul administrativ din Leipzig a dat „undă verde” interdicțiilor de circulație pentru mașinile pe motorină. Deocamdă sunt vizate doar orașelor Stuttgart și Dusseldorf, dar după această decizie este clar că nimic nu mai poate împiedica și alți edili să implementeze această decizie. Deja Munchen și Hamburg anunțaseră că au planuri anti-diesel. Germania mizează pe o tranziție lentă, de la motoarele termice la cele electrice, deși sunt peste zece milioane de posesori de automobile cu motoare diesel.

Pe primul loc în Europa în această luptă pentru „aer curat” se află Norvegia, o țară care nu face parte din Uniunea Europeană. Potrivit planurilor Guvernului de la Oslo, pe teritoriul norvegian, din anul 2025, nu vor mai fi vândute mașini pe benzină și motorină. Interesant este faptul că în anul 2017, în această țară, din totalul mașinilor vândute peste 50% au fost mașini electrice sau hibride.

Cei mai drastici sunt danezii. Guvernul de la Copenhaga vrea să interzică mașinile pe motorină încă din anul 2019. În Copenhaga sunt deja 500 de kilometri pentru posesorii de biciclete. Și Madridul s-a înscris într-un plan îndrăzneț și vrea să interzică vehiculele poluante și să încurajeze mașinile electrice și transportul în comun.

În Belgia, mașinile mai vechi de 20 de ani nu mai pot circula în regiunea Bruxelles de la 1 ianuarie 2018. În Olanda, din anul 2030 nu se vor mai vinde decât mai mașini cu „emisii zero”, iar Marea Britanie are acest plan din anul 2040. La Londra s-a introdus deja o taxă suplimentară, de zece lire sterline, pentru mașinile pe benzină și motorină mai vechi de de anul 2006.

În Franța, din anul 2040 nu se vor mai vinde mașini pe benzină și motorină. Cei cu venituri mici vor beneficia de prime constistente care să-i ajute să renunțe la mașinile vechi. Parisul a plecat deja în această cursă, iar din anul 2019 vor fi interzise mașinile mai vechi de anul 2005. Mai mult, autoritățile pregătesc un referendum prin care propun scoaterea de pe străzi a mașinilor pe benzină din anul 2024.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE LEGATE DE ACEST SUBIECT:

http://www.autotestmagazin.ro/mercedes-eq-inteligenta-electrica/

http://www.autotestmagazin.ro/salonul-auto-de-la-geneva-noutati-si-provocari/

http://www.autotestmagazin.ro/hibridizarea/

Articolul precedentTEST: Porsche Cayenne S – Soluţia salvatoare
Articolul următorTEST: Ford Fiesta – Evoluţie certă
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 + = sase