Mazda Vision Coupe: Geneză pentru viitor

0
394

Modelele din prezent ale constructorului Mazda sunt considerate printre cele mai frumoase şi mai sculpturale de pe piaţă. Ca să menţină această poziţie, japonezii aruncă mănuşa competitorilor cu un nou concept menit să ducă mai departe filosofia de design a mărcii din Țara Soarelui Răsare.

Kodo, cum este denumită abordarea stilistică a celor de la Mazda, este adusă cu acest prilej la stadiul de maturitate, potrivit afirmațiilor oficialilor niponi. Am putea să fim miraţi de declarația acestora deoarece, de exemplu, actuala Mazda 6, prin succesul designului său, pare suficient de matură. Cu toate acestea, privind conceptul Mazda Vision Coupe, tind să le dau dreptate. Au demonstrat prin acest exerciţiu că oricând este loc de mai bine, chiar şi în cazul unde am putea crede că s-a atins perfecțiunea. Aspectul maşinii impresionează prin proporţiile foarte elegante. Privind din lateral volumul automobilului, observăm o cabină retrasă spre zona din spate care face loc unui „bot” lung cu o consolă scurtă care impune un spate scurt cu o consolă lungă. Este o abordare care generează dinamism chiar şi când maşina stă pe loc.

Aspectul general este în mod cert unul de coupe, dar cu patru portiere în cazul de față. Pe lângă proporţiile generale de care am amintit, imaginea sportivă este accentuată și de alte abordări locale. Pot să amintesc de montanții „A” foarte înclinați, suprafaţa vitrată îngustă în raport cu „baza” metalică pe care aceasta este aşezată. Distanţa generoasă de la limita portierei față până la pasajul roţii adiacent acesteia este un alt detaliu clasic văzut pe automobilele din specia coupe. Pentru a puncta însă la impresia dinamică şi imaginea premium, reţeta este completată, în final, de detalii locale foarte interesante, un fel de bijuterii care subliniază înaltul nivel tehnologic al acestei frumuseți asiatice. Se remarcă, în mod special, blocurile optice rotunde și modul cum sunt integrate în compoziția generală. În zona frontală acestea sunt ascunse sub „pleoapele” sculpturale ale caroseriei. Spre ele dinspre zona mediană se prelungeşte discret rama perimetrală a calandrului. În zona posterioară acestea sunt înglobate într-o „depresiune” locală a suprafeţei caroseriei, menită să dea și reflexe foarte interesante. Modul în care sunt integrate alături de cele patru ţevi de evacuare ne duc cu gândul la un coupe cu două portiere. Interiorul reprezintă un demers reuşit, dar care nu se ridică la înălţimea exerciţiului de viziune pe care îl face exteriorul. Se remarcă iar minimalismul prin eleganța şi dinamismul liniilor care îl trasează, o abordare subliniată și de lipsa butoanelor. Ambianţa premium este garantată de accente cromate şi furnir dispuse pe suprafaţa închisă la culoare a amenajării generale. Trăgând linie la final, viitorul japonezilor arată promițător. La cât de frumos arată acest concept nu ne rămâne decât să aşteptăm, cu speranţe foarte îndreptăţite, ca şi viitoarea generaţie de Mazda 6, de exemplu, să reuşească să taie respiraţia asemenea celei din prezent.

Text: Gabriel MANOLE  / Foto: MAZDA

Articolul precedentMotorul V8: Teoria cilindrilor în limba germană
Articolul următorFiat 124 Sport Spider: „Furia Roșie”
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

13 + 12 =