McLaren Speedtail: Formula vitezei

0
64

De câte ori se pomenește despre hipercaruri, viteza este o caracteristică definitorie pentru orice constructor auto. Atunci când apare un nou model pe scena automobilelor și se anunță performanțele, invariabil toată lumea se întreabă cum de poate să meargă atât de repede?

Răspunsul celor de la McLaren, atunci când au dezvăluit ­Speedtail, a fost că o combinație de atribute, inclusiv eficiența aerodinamică și greutatea redusă a vehiculului, explică, în opinia lor, performanțele remarcabile ale Hyper-GT-ului hibrid. Dar, cu aportul fundamental al unui sistem comandat electric preluat din motorsport și care încorporează o tehnologie de pionierat a bateriilor, stabilind astfel un nou punct de referință pentru eficiența ansamblului motor hibrid. Acesta face ca accelerația intensă a Speedtail-ului să ajungă la 300 km/h, pornind de pe loc, în doar 13 secunde și să atingă viteza maximă de 403 km/h. În acest caz intră în joc ansamblul propulsor M840TQ care cuprinde un motor cu ardere internă de 4,0 litri și o unitate electrică care împreună dezvoltă 1070 CP și un cuplu motor maxim de 1150 Nm. Motorul V8 are o tehnologie care a evoluat din primul hipercar hibrid al constructorului englez, legendarul McLaren P1™. Aici își aduc aportul noul sistem de admisie, răcirea îmbunătățită a chiulasei și designul revizuit al pistoanelor ce contribuie la obținerea unei „herghelii” de 757 CP și a unui cuplu motor de 800 Nm, doar pentru „benzinarul” lui Speedtail.


La rândul său motorul electric, care folosește tehnologia derivată din Formula E, generează mai mult de 230 kW și este gestionat de cea mai performantă instalație, inclusiv de răcire și integrare, a oricărui motor electric folosit în prezent pe o mașină rutieră de producție. Puterea furnizată este de 8,3 kW/kg, adică motorul este de două ori mai eficient în comparație cu cel al unei mașini sport. Iar pentru asta inginerii de la McLaren Applied (divizia McLaren Group care se concentrează pe dezvoltarea de produse virtuale, telemetrie, electrificare și control) au lucrat cu echipa Speedtail Electric Drive Technology pentru integrarea tehnologiei invertoarelor de curent continuu și a convertoarelor DC/DC în sistemul de tracțiune electrică, asigurând nivelurile de control și gestionare a puterii necesare Hyper-GT-ului hibrid pentru obținerea performanțelor sale de invidiat.


Însă cel care rupe gura târgului este sistemul de stocare a energiei de înaltă tensiune. Este vorba despre o celulă cilindrică de mare putere care este dispusă într-un mod unic. Unitatea de 1.647 kWh este extrem de compactă și furnizează cel mai bun raport putere-greutate în comparație cu oricare baterie de înaltă tensiune disponibilă la ora actuală. Ca o indicație a tehnologiei de ultimă oră folosite de englezi, densitatea de putere a acestei baterii este de patru ori mai mare decât cea a unității din McLaren P1, oferind 5,2 kW/kg și o putere de 270 kW.
Proiectarea și integrarea sistemului de baterii îi permite lui Speedtail să-și atingă cei 407 km/h prin gestionarea inteligentă a energiei furnizate de baterie, deoarece celulele sunt controlate termic de un sistem de răcire bielectric și cufundate permanent într-un ulei fin, cu rol de izolator electric, care se transferă rapid căldură departe de celule. Acest sistem, primul de acest fel într-o mașină rutieră de producție, este extrem de eficient și permite celulelor să lucreze intens și mai mult timp.

Foto: McLaren

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase + 5 =