Mercedes-Benz – Noile MPV-uri testate la Cercul polar

0
186

Mercedes-Benz a început testarea finală de iarnă a viitoarelor sale vehicule multifuncționale (MPV) punând accentul pe dinamica vehiculului, managementul termic și confortul interior.

Toate vehiculele nou dezvoltate vor fi construite pe arhitectura modulară, flexibilă și scalabilă Mercedes-Benz Van. Iar începând cu 2026, modelele complet electrice vor fi lansate sub Van Electric Architecture (VAN.EA), deschizând o nouă eră pentru marca din Sttugart. Pe de altă parte Van Combustion Arhitecture (VAN.CA) va deschide calea autoutilitarelor cu motor cu combustie de ultimă generație. Indiferent de motor, noua arhitectură a vehiculului permite o diferențiere clară între vehiculele poziționate în segmentul de lux și transportoarele pozițio­nate comercial în segmentul premium.

Next generation

Următorul portofoliu de modele, de la transport exclusiv VIP, până la vehicule luxoase de familie, va oferi atât flexibilitatea pe care clienții au nevoie, cât și luxul rafinat pe care și-l doresc. În timpul testărilor de iarnă în Arjeplog, Suedia, viitoarele vehicule multifuncționale (MPV) sunt supuse unui program intensiv de evaluare a performanțelor lor în condiții extreme, care suportă temperaturi de până la -5oC rulând pe dru­mu­rile acoperite cu zăpadă și gheață. Testele vor oferi informații valoroa­se care sunt esențiale pentru finalizarea cu succes a dezvoltării modelelor și reprezintă următoarea etapă majoră pe calea reinventării vehicululelor utilitare.

„Viitoarele noastre monovolume anunță o nouă eră. Pentru atingerea obiectivelor ambițioa­se de dezvoltare profităm de toate oportunitățile oferite de digitalizare. Datorită Centrului nos­tru de control al misiunii am reușit să optimizăm datele din călătorii în timp real. Acest lucru ne-a permis să scurtăm semnificativ timpul nostru de testare și să facem progrese sem­ni­fica­tive referitoare la maturitatea produsului într-un mod foarte eficient” a declarat Dr. Andreas Zygan, Șef de dezvoltare Mercedes-Benz Vans, Mercedes-Benz AG.

Siguranța rulării

Un obiectiv principal al testării pe vreme rece este analizarea comportamentului vehiculului pe suprafețe alunecoase. Gheața și zăpada pot reduce nivelul de aderență cu până la 90% în comparație cu asfaltul uscat, afectând foarte mult accelerația, frânarea și manevrabilitatea.

Sistemele avansate de suspensie asigură o experiență de condus impresionantă la noile mono­volume cu puntea spate directoare, care îmbunătățește manevrabilitatea și reduce raza de virare. Noua arhitectură acceptă, de asemenea, tracțiunea integrală 4MATIC, extinzând semnificativ gama de aplicații ale vehiculelor și confirmă că acestea îndeplinesc cele mai înalte standarde, indiferent de condițiile meteorologice. Toate vehiculele vor fi echipate cu cea mai recentă versiune a sistemului de operare Mercedes-Benz (MB.OS), precum și cu un sistem de încărcare de 800 de volți și un încărcător de curent alternativ de 22 kW.

Managementul termic și confortul interior în interiorul vehiculului sunt alte puncte cheie. Camerele frigorifice speciale sunt folosite pentru răcirea vehiculelor înainte de călătorii asigu­rând funcționarea lină a tuturor sistemelor chiar și la temperaturi foarte scăzute. Comportamentul de încărcare și sistemul de gestionare a încărcării sunt, de asemenea, supuse unor teste și optimizare amănunțite.

Iar evaluarea inițială, la jumătatea perioadei de testare de mai multe săptămâni, indică faptul că vehiculele excelează chiar și în cele mai exigente cerințe de testare în condiții de gheață și zăpadă.

Vă recomandăm și:

Mercedes GLC electric (2026): primele imagini și detalii oficiale

Cel mai rapid Mercedes-AMG din istorie

Mercedes-Benz Sprinter împlinește 30 de ani de la debut

RARități: Ford Mustang (1972) și o replică a lui Mercedes-Benz SSK

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

14 − 3 =