Mercedes a dezvăluit urmașul Clasei G Pick-up prin intermediul a două concepte apropiate ca finisare de ceea ce va fi versiunea de serie. Bazat pe platforma modelelor Nissan Navara/Renault Alaskan, Mercedes X-Class va fi lansat în Europa în noiembrie 2017.
Primul pick-up premium de pe piață, conform celor de la Mercedes-Benz, va fi construit la uzinele Nissan din Spania și Renault din Argentina și va fi comercializat în Europa, America Latină, Asia, Africa de Sud și Australia. Piața din SUA nu este vizată, pentru că, acolo, camionetele de clasă medie cu cabină dublă și benă scurtă nu se caută, suveranii segmentului fiind Ford F-150 și Dodge Ram. Platforma sa tehnică provine de la Nissan Navara și va fi utilizată și de Renault Alaskan, ce va apărea pe piață cu câteva luni înaintea modelului german.
Pentru a familiariza publicul cu Mercedes X-Class, producătorul l-a prezentat sub forma a două concepte, în fapt, prototipuri foarte apropiate de varianta finală și în versiuni estetice ce se adresează unor categorii diferite de cumpărători. Mercedes Concept X-Class Stylish Explorer, cu o linie de finisaj sport-premium, jante de 22 inci și nuanță argintie îi vizează pe cei ce vor utiliza mașina în special pe asfalt și care, în mod normal, ar cumpăra un SUV clasic. Concept X-Class Powerfull Adventurer, cu vopseaua sa galben-lămâie, anvelopele hard, minibullbaruri și troliu electric speră să-și găsească clienții printre cei care au nevoie de o autoutilitară pentru terenuri grele, așa cum sunt fermierii, de exemplu. Altfel, mașina este una singură: tracțiune integrală permanentă 4Matic (va exista și un 4X4 nepermanent, la care va putea fi selectată doar tracțiunea spate), două diferențiale blocabile, transmisie cu reductor de turație, cabină dublă spațioasă, tratată cu tapiţerie din piele, lemn, aluminiu, fibră de carbon și ecran tactil de tip tabletă pentru operarea funcțiilor principale ale mașinii.
Gama de motorizări va cuprinde un diesel în patru cilindri, biturbo, de 2,3 litri, preluat de la Nissan, un propulsor pe benzină cu patru pistoane și cutie de viteze manuală, pentru versiunea de bază, și vârful de gamă reprezentat de motorul pe motorină V6 de trei litri, ce se găsește deja în oferta de autoturisme a constructorului auto din Stuttgart, și care dezvoltă 260 CP și cuplu maxim de 620 Nm. O versiune sportivă AMG nu este programată, încă, după cum au precizat reprezentanții Mercedes.
Mercedes Clasa X nu va avea un concurent direct la momentul lansării, dacă judecăm după nivelurile sale de finisare și de echipare, chiar dacă ca valoare utilitară va avea destui adversari: cele două modele franco-nipone deja amintite, plus Toyota Hilux, perechea Mitsubishi L200/Fiat Fullback, Ford Ranger, Volkswagen Amarok. Acesta din urmă ar putea fi singurul concurent adevărat, dat fiind faptul că are și motor diesel 3.0 V6 și echipare ce se apropie de cea premium. Însă, dacă Mercedes face o mișcare pe o nișă nouă, este posibil ca și Audi și BMW să procedeze la fel.
Text: Florin NECULA / Foto: MERCEDES-BENZ