MG ES5 este un SUV electric complet nou, care nu mai are aproape nimic în comun cu modelul pe care îl înlocuiește, ZS EV. Bazat pe o platformă 100% electrică, acest SUV chinezesc este mai mare și promite o autonomie de aproximativ 500 km.
MG a dezvăluit ES5, un SUV electric ale cărui prime imagini au apărut în vara trecută în timpul procesului de omologare din China, sub numele de cod S5. MG ES5 se distanțează semnificativ de predecesorul său, ZS EV, atât prin arhitectură, cât și prin segmentul-țintă. Noul SUV folosește o platformă diferită de cea a modelului ZS Hybrid+, cunoscută sub numele de Nebula. Aceasta face parte din portofoliul grupului SAIC, proprietarul mărcii MG. Nebula a fost proiectată și dezvoltată exclusiv pentru autovehicule electrice. De asemenea, prin dimensiunile majorate față de cele ale lui ZS EV, ES5 schimbă segmentul. Va fi concurent direct pentru SUV-uri compacte, precum Renault Scenic E-Tech, Peugeot e-3008, Ford Explorer, Skoda Elroq și Kia EV3.
Un model mai spațios, pentru familii
Cu o lungime de 4,48 m, MG ES5 este cu 16 cm mai lung decât ZS EV. Proporțiile îi sunt mai echilibrate, eliminând dezavantajul botului prea proeminent pe care îl avea ZS EV. Ampatamentul a crescut cu 14 cm, ajungând la 2,73 m, ceea ce promite mai mult spațiu în interior. Lățimea este de 1,85 m, iar înălțimea de 1,62 m, mașina fiind echipată cu jante de 17 sau 18 inci, în funcție de configurație.
Designul frontal este dominat de absența totală a grilei, datorită naturii electrice a mașinii. Capota este scurtă și coboară spre un element transversal proeminent. Farurile de zi, amplasate la joncțiunea dintre aripi și bara de protecție, sunt foarte înguste, iar dedesubt se află blocuri optice mai mari, întegrate în spoiler. Bara de protecție are un design sculptat, cu o priză de aer centrală și fante laterale.
Un design rafinat
Profilul lateral este minimalist, cu o linie discretă, care accentuează lățimea aripilor din spate, în timp ce un pliu de caroserie dă o senzație de robustețe deasupra pragurilor negre cu accente gri. În spate, pilonii portbagajului sunt ușor înclinați, iar un spoiler de acoperiș adaugă un aer dinamic. Există și o bandă luminoasă ce unește stopurile, ale cărei capete sunt despărțite în două, asemănător cu MG4, alături de un mic spoiler sub lunetă.
Tehnologie electrică și interfață digitală
Interiorul lui MG ES5 are un design modern. Un ecran tactil mare domină bordul, în timp ce consola centrală are foarte puține butoane. Pe volan, butoanele sunt fizice, nu tactile, ceea ce poate fi mai ușor de folosit în timpul condusului. Instrumentarul de bord este digital, iar un plafon panoramic va fi disponibil opțional. Fiind un producător auto chinez, MG oferă o gamă largă de sisteme de asistență pentru șofer, care vor fi, cel mai probabil, incluse standard.
Două opțiuni de baterii
MG ES5 va fi disponibil cu două variante de baterii LFP (litiu-fero-fosfat) de la CATL. Acestea au grosimea de doar 11 cm, la egalitate cu cele mai subțiri baterii de pe piață, precum cele de la Renault Megane E-Tech și Scenic E-Tech. Vor exista două capacități disponibile pe piața chineză: 49,1 kWh și 62,2 kWh, oferind o autonomie cuprinsă între 425 și 525 km, conform ciclului de omologare local, care este mai optimist decât standardul european WLTP.
Pentru piața din China, MG ES5 este echipat cu un motor electric pe puntea din spate, care dezvoltă 170 CP și 250 Nm. Electromotorul îi permite noului SUV să accelereze de la zero la 100 km/h în 8,0 secunde. Detaliile pentru versiunea europeană urmează să fie anunțate. Lansarea în Europa este programată pentru începutul anului 2025.
Vă recomandăm și:
Citroen C5 Aircross concept: cum arată viitorul prin ochii producătorului francez