Fabia este unul dintre cele mai importante modele ale mărcii Skoda. Lansată inițial în anul 1999, Fabia a ajuns astăzi la a patra generație și este unul dintre cele mai bine vândute automobile din Europa.
Skoda a lansat a patra generație a modelului de clasă mică Fabia. Acesta este unul dintre cele mai importante și bine vândute modele din gama constructorului ceh, având 22 de ani de existență. Fabia a fost unul dintre primele modele moderne propuse de Skoda în 1999 odată cu lansarea primei generații. S-a dovedit a fi și extrem de popular, volumele vândute depășind 4,5 milioane unități.
Martin Jahn, membru al consiliului de administrație Skoda Auto pentru vânzări și marketing, a declarat: „Skoda scrie o poveste de succes de 22 de ani cu modelul Fabia. Pachetul său general atractiv – mult spațiu în ciuda dimensiunilor generale compacte, niveluri ridicate de siguranță, eficiență, funcționalitate și un raport foarte bun între preț și calitate – a creat o bază mare de clienți fideli. De la șoferi începători la persoane mai în vârstă și de la persoane singure la familii, Fabia atrage o gamă largă de clienți.”
De la lansarea primei generații în 1999, Skoda Fabia a fost unul dintre cele mai bine vândute modele în clasa mică. Derivată în două versiuni de caroserie: hatchback și combi, Fabia I avea să fie produsă în 1,79 milioane de unități în cei opt ani în care a fost comercializată.
A doua generație a fost prezentată la Salonul Auto de al Geneva din 2007 și a adus peste 1,7 milioane de clienți. A treia și actuala generație a fost lansată în 2014, iar totalul exemplarelor livrate până la finalul lui 2020 a fost de peste 4,5 milioane de exemplare. Modelul Fabia este cel mai popular în țara natală, Cehia. Germania și Polonia sunt următoarele două țări cu cele mai multe livrări pentru Fabia.
Începând cu primăvara anului 2021, Skoda are în gamă a patra generație a acestui model. Hatchback-ul de clasă mică se aliniază liniei de design actuale a mărcii din Mlada Boleslav. Noua generație Fabia vine cu un nou look, conform actualului stil de design abordat de marca din Mlada Boleslav. Partea frontală abordează grila specifică, inspirată de Octavia și Enyaq iV, dar blocurile optice sunt mai înguste. Fabia a făcut trecerea la noua platformă MQB-A0 din cadrul Grupului Volkswagen, o arhitectură comună cu Audi A1 Sportback, Seat Ibiza și Volkswagen Polo. Modelul este acum cu 111 mm mai lung ajungând la 4.108 mm și mai lat cu 48 mm. Mai important, ampatamentul a crescut la 2.564 mm, ceea ce a îmbunătățit semnificativ spațiul interior și volumul de încărcare al portbagajului, care este acum cu 50 litri mai mare, ajungând la 380 litri. Noua generație Fabia primește exclusiv motorizări pe benzină.
Motorul de bază este unitatea aspirată 1.0 cu trei cilindri ce oferă 65 sau 80 CP. Dacă alegem motorul turbo 1.0 TSI, puterea crește la 95 CP, motorul fiind asociat cu o cutie de viteze cu cinci trepte. Există și o versiune de 110 CP care poate fi configurată cu cutie de viteze automată DSG cu șapte trepte. Versiunea de top folosește motorul 1.5 TSI de 150 CP și 250 Nm asociată exclusiv cu transmisia DSG cu șapte trepte. Toate versiunile noului model Skoda Fabia sunt echipate cu rezervor de carburant de 50 litri. Skoda nu a comunicat încă dacă are planuri pentru o eventuală versiune electrificată a noului model Fabia.
Foto: Skoda