Tehnologie de-a gata

0
120

Cum v-ar suna, dacă ați fi un constructor auto consacrat sau unul în devenire, să aveți la dispoziție „la cheie” un proces de construcție a unor vehicule electrice (EV) de înaltă performanță pentru care nu aveți expertiza necesară? Dar dacă vi s-ar preciza că acesta este perfect viabil pentru segmentul auto premium? 

De fapt „împricinații” în acest proces de producție sunt Williams Advanced Engineering (WAE) și Italdesign care oferă o soluție pentru construcția vehiculelor electrice (EV) de înaltă performanță pentru sectorului auto premium.
Practic este vorba despre un proces oferit „la cheie” în care un șasiu rulant compozit pentru vehicule electrice de ultimă generație de la WAE beneficiază de serviciile de dezvoltare ale vehiculelor de la Italdesign. Compania mixtă va permite atât noilor veniți, cât și OEM-urilor (Original Equipment Manufacturer) consacrați din sectorul auto să beneficieze de expertiza celor două nume bine cunoscute în ingineria EV și proiectarea vehiculelor, susținându-i în crearea unei game de vehicule electrice premium superioare de la GT de înaltă performanță, la crossovere și sedanuri.
Suportul, la propriu, al acestui proces este platforma EVX care integrează carcasa bateriei cu elementele percepute frecvent ca parte a structurii caroseriei diferențiindu-se astfel de alte platforme EV aflate în prezent pe piață.
Dispunând de o baterie cu structură compozită turnată se reduc atât costurile de investiții, cât și cele parțiale. Pachetul de bază, proiectat intern de WAE, utilizează cunoștințele dobândite din lumea motorsportului mondial și a programelor auto de înaltă performanță. Iar atuul este capacitatea de a furniza 1000 kW de putere cu 104 kWh-120 kWh de energie. Flexibilitatea în cadrul designului modulului permite extinderea pachetului permițând până la 160 kWh pentru o autonomie potențială de 1000 km a vehiculului.
Structurile semișasiurilor din față și din spate se montează pe carcasa din carbon compozit, iar sarcinile de impact vor fi transferate prin intermediul armăturilor interne pe pragurile laterale integrale. Secțiunea transversală rezultată are un profil mai înalt și asigură o mare parte din rigiditatea torsională necesară obținerii întregului potențial al platformei. Aceste două filosofii de proiectare reduc dependența de structura superioară, ceea ce oferă apoi o mai mare libertate de proiectare pentru o varietate de caroserii.
Apoi platforma modulară inovatoare este pregătită pentru personalizare de către echipa de la Italdesign care va modela vehiculul final pentru a corespunde cerințelor mărcii care a preluat procesul, cum ar fi poziționarea pe piață, direcția de proiectare etc. Adică inginerii italieni, pornind de la șasiul rulant WAE, completează apoi arhitectura vehiculului adăugând sisteme de siguranță, structuri, dispozitive UX (User Experience) pentru constituirea platformei modulare care va sta la baza construirii mai multor tipuri de vehicule.
Noua platformă va permite obținerea unor performanțe ridicate, va avea timp redus de piață, flexibilitate și accesibilitate, însă la volume mici și medii. Este capabilă să susțină producții de până la 10.000 de unități, dintre care până la 500 ar putea fi fabricate de Italdesign în unitățile sale de producție.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 2 = patru