Începutul lunii ianuarie a marcat o aniversare importantă în sportul cu motor. Cel mai titrat pilot de Formula 1 din istorie, Michael Schumacher, a împlinit 50 ani. Din păcate, campionul german nu a mai apărut în public după gravul accident suferit la schi în 2013.
Michael Schumacher, campion de șapte ori în Formula 1, a împlinit 50 ani pe 3 ianuarie 2019. Un moment special în istoria sportului cu motor, moment ce a fost marcat de o serie de expoziții speciale organizate la Koln și Maranello. Mașini din colecția marelui campion, monoposturile cu care a obținut titlurile din Formula 1 și nu numai sunt expuse în cadrul galeriei Motorworld din Koln, Germania. În Italia, Ferrari, echipa alături de care a obținut cinci din cele șapte titluri de campion mondial a organizat o altă expoziție la Muzeul Ferrari de la Maranello.
Campionul german este astfel omagiat în lipsa sa. Din păcate, Michael Schumacher a suferit un accident foarte grav în luna decembrie 2013 în timp ce se afla la schi. În urma unei căzături, a suferit leziuni craniene grave, iar de la momentul accidentului, nu a mai fost văzut în public. Informațiile legate de starea sa de sănătate sunt puține, familia luând decizia de a-i păstra intimitatea în aceste momente dificile. Știm că Schumacher este îngrijit la reședința din Elveția și că își continuă dificila recuperare după gravul accident suferit.
Cu ocazia aniversării, fundația Schumacher Keep Fighting a lansat o aplicație oficială pentru telefonul mobil și o nouă versiune a site-ului michael-schumacher.de. Alături de cele de două expoziții din Germania și Italia, acestea sunt singurele metode prin care fanii își pot sărbătorii campionul.
Cariera lui Schumacher este una extrem de impresionantă. Născut în Hurth, Germania, micul Michael a arătat talent pentru cursele de karturi încă de la vârsta de cinci ani, devenind unul dintre cei mai tineri membri ai clubului local de karting. De la 12 ani a devenit profesionist și avea să câștige numeroase campionate germane și europene în disciplina kartingului. În 1985 și 1987 devenea campion german și european la karting și acest lucru îi deschidea ușa către lumea curselor de monoposturi. Avansa în Formula Ford și Formula Konig în 1988, iar un an mai târziu era deja pilot în campionatul de Formula 3. În 1990 cucerea acest campionat devenind campion. Alături de Heinz-Harald Frentzen și Karl Wendlinger, Schumacher era cooptat în programul Mercedes Junior Racing pentru Campionatul Sport-Prototip, un precursor al actualului campionat mondial de anduranță. După o serie de curse alături de Mercedes și o scurtă incursiune în campionatul japonez de Formula 3000, Schumacher avea să fie remarcat la cel mai înalt nivel, iar în 1991 primea șansa să ia startul în Formula 1 la volanul monopostului Jordan-Ford în cadrul Marelui Premiu al Belgiei. Echipa lui Eddie Jordan își pierduse pilotul principal, Bertrand Gachot, arestat în Marea Britanie în urma unui incident cu un taximetrist londonez. Ghinionul lui Gachot a fost șansa lui Schumacher. Germanul se califica cu al șaptelea timp, dar abandona în cursă. Suficient însă pentru a fi remarcat. Restul e istorie. Schumacher primea volanul unui monopost Benetton-Ford în cursa următoare și avea să aducă două titluri de campion mondial pentru echipa Benetton. A urmat lunga sa carieră la Ferrari, unde a reușit să scoată echipa italiană dintr-o perioadă dificilă și să o aducă pe primul loc. Cinci titluri mondiale obținute alături de Scuderia între 2000 și 2004. Deși s-a retras la finalul sezonului 2006, Schumacher a revenit în Formula 1 alături de Mercedes între 2010 și 2012.
Dragoş Băltăţeanu