Volvo vrea să vândă mașini cu ajutorul ochelarilor pentru realitatea virtuală – HoloLens.
Cumpărătorii ar urma să folosească HoloLens, ochelari pentru realitatea virtuală proiectați de Microsoft, aflați în faza de testare finală. Parteneriatul încheiat între dezvoltatorul de software american și marca auto suedeză este însă mai extins de-atât, privind și conducerea automatizată a automobilelor, alte tehnologii de ultimă oră din domeniul auto, precum și prelucrarea și utilizarea enormului pachet de date ce va fi generat în viitor de mașinile interconectate, cu scopul de a oferi noi servicii.
Cei doi parteneri au plecat de la bazele procesului de achiziționare a unui autoturism: potențialul client se informează din diferite surse, vizitează unul sau mai mulți dealeri, eventual testează niște mașini și se decide. Dar ce se întâmplă atunci când îi este greu să aleagă culoarea, ar vrea anumite dotări sau dorește să cunoscă în amănunt mașina pe care urmează să o cumpere? Aici intervin HoloLens, care, prin intermediul unui soft specific, îi permit, în realitatea virtuală, să compare culorile, să se informeze despre structura de rezistență a mașinii ori să se familiarizeze cu sistemul de propulsie, dacă este vorba despre un autovehicul hibrid, de exemplu. Ochelarii pot fi controlați prin gesturi pentru a afișa imaginile dorite, pentru a prezenta mașina din diferite unghiuri sau pentru a o transpune în trafic și a urmări cum funcționează sistemul de evitare a coliziunilor (frânarea automată).
În timpul unei demonstrații, desfășurată la sediul central al Microsoft din Redmond, statul Washington, SUA, participanții au putut urmări cum HoloLens ar putea fi folosiți de Volvo pentru a configura mașinile în trei dimensiuni. Practic, ochelarii sunt un computer ce generează holograme și clienții Volvo pot explora în integralitate potențialul lor autoturism, schimbându-i culorile, echipamentele și alte opțiuni. Mai mult, HoloLens pot fi purtați și pe linia de asamblare a automobilelor, permițând lucrătorilor să urmărească parametrii tehnici esențiali pentru munca lor ca pe un ecran de computer. Dar nu vă așteptați să găsiți curând HoloLens la dealerii sau în uzinele Volvo, așa cum a declarat un purtător de cuvânt al companiei suedeze, Sascha Heiniger, care a precizat că încă mai e de lucru la dispozitivul pentru realitatea virtuală.
Din perspectiva Microsoft, colaborarea cu Volvo îi permite să extindă capabilitățile și domeniile de aplicare ale HoloLens, deoarece nu dorește ca aceștia să fie doar un gadget pentru distracție. Firma lui Bill Gates a investit foarte mult în tehnologiile privind „realitatea îmbogățită” (augmented reality) și cea virtuală, domenii ce vor cumula 150 miliarde de dolari cifră de afaceri în 2020, conform Digi-Capital, o companie de analiză de piață și consultanță.
Între timp, mai mulți constructori auto s-au înscris în cursa tehnologică pentru dezvoltarea autovehiculelor autonome, ce vor transforma șoferii în simpli pasageri, Audi, Mercedes-Benz Ford și Tesla fiind doar câțiva dintre aceștia. Dintre concurenții direcți ai Microsoft, Apple și Google au deja în teste asemenea mașini.
Volvo, deținută, din 2010, de grupul chinez Zhejiang Geely Holding, a prezentat recent o interfață de conducere autonomă, ce permite șoferului să activeze și să dezactiveze setarea de autopilotare a mașinii prin intermediul unor padele de la volan. Denumit IntelliSafe Auto Pilot, dispozitivul va fi instalat pe un număr de 100 de SUV-uri Volvo XC90, în cadrul proiectului Drive Me, ce se va derula, în 2017, în Gotheborg (Suedia).
O soluție și mai avansată este Volvo Concept 26, un prototip de post de conducere pentru mașinile autonome ale viitorului despre care puteți afla mai multe aici.