Mitsubishi a prezentat o ediție unică a modelului Colt, denumită Colt Performance, cu un design inspirat din competițiile auto și îmbunătățiri de performanță. Cu toate acestea, acest model nu reușește să umple golul lăsat de Renault Clio RS, care nu va mai avea o variantă nouă în viitorul apropiat.
Noul Mitsubishi Colt este, în esență, un Renault Clio V cu emblema schimbată, o consecință a parteneriatului din cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. Cu toate acestea, constructorul japonez își dorește să se diferențieze printr-un model mai „piperat”. Filiala cehă a Mitsubishi a dezvăluit Colt Performance, o ediție specială care adoptă un aspect sportiv, ce amintește de mașinile de competiție. Cu toate acestea, rămâne neclar dacă acest model poate fi cu adevărat considerat un înlocuitor al versiunilor RS pe care Renault le-a oferit până de curând.
Mitsubishi Colt Performance atrage atenția printr-o schemă de culori ce combină roșul, albul și negrul, evocând succesul Mitsubishi în raliuri. Reprezentanții mărcii afirmă că designul este inspirat de Lancer Evolution, modelul emblematic din istoria competițională a brandului. De asemenea, logo-ul diviziei sportive Ralliart a Mitsubishi este integrat discret în inscripția „Performance” de pe caroserie. Alte detalii notabile includ jantele OZ Superturismo GT de 18 inci și pragurile laterale din fibră de carbon sau materiale care o imită. Totuși, interiorul rămâne un mister, deoarece Mitsubishi nu a publicat imagini cu habitaclul acestui model.
Sub capotă, Mitsubishi Colt Performance este echipat cu motorul pe benzină, turbo, de 1,0 litri, cu trei cilindri, cunoscut la Renault sub denumirea TCe, iar la Mitsubishi ca MPI-T. Acesta a fost ajustat pentru a oferi 127 CP (față de 91 CP standard) și un cuplu de 222 Nm (în creștere de la 160 Nm). Deși aceste îmbunătățiri sunt semnificative pentru o mașină care cântărește doar 1.120 kg, performanțele sale sunt totuși modeste în comparație cu cele ale Clio IV RS, care oferea 200 CP. Chiar și versiunea hibridă a modelului Colt are o putere mai mare, de 143 CP, dar este mai grea cu aproximativ 240 kg. Un punct pozitiv îl constituie faptul că această versiune Performance vine cu o cutie de viteze manuală, spre deosebire de hibrid, care este echipat cu o transmisie automată.
În timp ce Mitsubishi încearcă să readucă o notă sportivă în gama sa, Renault oferă deja versiuni ale lui Clio pentru competiții (Cup, Rally2, Rally3, Rally4). Acestea dispun de motoare turbo de 1.3 litri, care pot dezvolta până la 264 CP și un cuplu de 415 Nm. Însă Renault își redirecționează clienții tradiționali ai versiunilor RS către modelele electrice, cum ar fi Alpine A290, bazat pe R5 E-Tech.
Mitsubishi Colt Performance 2024 este o încercare interesantă de a aduce un aer sportiv unei mașini urbane. Totuși, cu o putere relativ modestă și fără o tradiție clară de performanțe sportive, acest model rămâne mai degrabă un tribut vizual adus succesului din raliuri decât un concurent serios pentru hot hatch-urile consacrate. Astfel, pentru cei care așteptau o adevărată alternativă la Renault Clio RS, Colt Performance pare doar o promisiune neîmplinită.
Vă recomandăm și:
Toyota Urban Cruiser: model electric nou propus de constructorul nipon