Dacă Mercedes a fost un pionier în materie de SUV-uri de mari dimensiuni, cu ML, în cazul crossover-urilor compacte a rămas cumva în urmă, GLK înregistrând un relativ eșec de piață prin comparație cu vânzările mult mai mari ale modelelor concurente, Audi Q3 și BMW X1. Roata norocului se poate întoarce, însă, pentru Mercedes odată cu noul model GLA, construit pe baza Clasei A, a cărei platformă și estetică le păstrează.
Sub acest ultim aspect, Mercedes GLA pare un Clasa A supraînălțat, impresie conformă cu realitatea, noul model având cu cinci centimetri mai mult pe verticală (1,494 m). Centimetri au fost adăugați și la lungime (+12, până la 4,417 m) și lățime (+2, 1,804 m). Per total, siluetele celor două modele sunt foarte asemănătoare, dar GLA are bosajele roților mai bombate, aripi și spoilere mai masive și scuturi de protecție întărite pentru motor și rezervor. În plus, blocurile optice au fost ușor retușate, iar nervurile de pe capota motorului sunt mai bine conturate, astfel că, pe ansamblu, aspectul mașinii este mai agresiv. Habitaclul este practic identic cu cel al Clasei A și este oferit în mai multe variante de finisare. Un aspect unde Mercedes GLA se distinge clar și în mod pozitiv de modelul din care provine este portbagajul, ce a câștigat 80 litri, ajungând la 421 litri.
La debut, crossover-ul Mercedes va fi disponibil în patru variante de motorizare, două pe benzină și două pe motorină, toate cu funcție ECO start/stop, pentru economisirea carburantului. GLA 200 va fi echipat cu un propulsor pe benzină de 1,6 litri și 156 CP, iar GLA 250, cu un 2.0 litri de 211 CP. Celelate două versiuni utilizează un diesel de 2,2 litri, în două trepte de putere: 136 CP (GLA 200 CDI) și 170 CP (GLA 220 CDI). În configurația de bază, toate versiunile au tracțiune spate, dar GLA 250 și GLA 220 CDI au tracțiunea integrală 4 MATIC pe lista de opțiuni. Indiferent de tipul tracțiunii, aceste două modele sunt echipate cu transmisia cu dublu ambreiaj 7G-DCT cu 7+1 rapoarte, disponibilă, opțional, și pentru variantele mai puțin puternice, ce au cutii de viteze manuale cu 6+1 trepte în echiparea standard. Alegerea corectă pentru amatorii de performanță este Mercedes GLA 250 4MOTION, capabil de 6,5 secunde pentru sprintul 0-100km și 230 km/h viteză maximă, iar cei care se uită de două ori în portofel înainte să alimenteze mașina cu carburant trebuie să aleagă varianta GLA 200 CDI, cu un consum mediu de 4,3 l/100 km și emisii de CO2 de 114 g/km.