Muzee auto: Ferrari – Templul lui Enzo

0
329

Ferrari are nu unul, ci două muzee auto. Unul este la Maranello, celălalt la Modena. Doar 20 de kilometri le despart, deci, dacă aveți drum prin nordul Italiei, este păcat să ratați experiența completă Ferrari.

Maranello este locul de naștere al automobilelor Ferrari. Este orașul unde se află uzina Ferrari, sediul Ferrari Gestione Sportiva, adică echipa de Formula 1 și circuitul de încercări Fiorano. Era normal ca Maranello să găzduiască și un muzeu dedicat mărcii.
Ferrari este un nume cu o rezonanță mare în lumea automobilelor performante și a sportului cu motor. Este singurul constructor implicat în Formula 1 încă din 1950, anul în care a luat ființă această competiție. Monoposturile de culoare roșie au luat startul în peste 950 de curse, iar în vitrina cu trofee de la Maranello există cupele ce atestă cele 16 titluri mondiale obținute în clasamentul constructorilor.
O vacanță în nordul Italiei ne poate duce la Milano, iar de aici putem ajunge relativ ușor la Maranello. Muzeul Ferrari este deschis tot anul, mai puțin în zilele de 25 decembrie și 1 ianuarie. Prețul unui bilet de intrare este de 16 euro. Iar dacă am ajuns la Maranello, de ce nu am merge și până la Modena? Ferrari pune la dispoziție chiar și un shuttle bus între cele două muzee ce îi poartă numele.
Muzeul Enzo Ferrari din Modena este o clădire modernă cu acoperiș galben, ce adăpostește o serie de exponate rare. Intrarea este tot 16 euro, dar se poate opta și pentru un bilet combinat ce permite accesul în cele două muzee pentru 26 de euro. Deschis în 2007, muzeul din Modena este construit în jurul fostei case în care a locuit Enzo Ferrari. Iar rezultatul este unul spectaculos, aflându-se în antiteză cu expozițiile clasice de automobile. Interioarele sunt albe, iar automobilele expuse sunt împrăștiate ca niște bile colorate pe o suprafață imaculată.
Este un templu închinat lui Enzo, un memorial adus celui care a făcut din marca Ferrari un nume instantaneu recunoscut oriunde în lume. Italienii îl divinizează pe Enzo Ferrari, iar acest lucru este vizibil în muzeul Ferrari din Modena.

Acoperișul galben al clădirii seamănă cu capota unui automobil sportiv gigantic și este opera arhitectului ceh Jan Kaplicky. Edificiul modern este perfect îmbinat cu clădirile industriale unde Enzo s-a născut în 1889. Prima sală adăpostește câteva dintre cele mai emblematice mașini care au concurat în Formula 1. Printre ele se află monopostul lui Gilles Villeneuve, unul dintre piloții preferați ai lui Enzo Ferrari. Bineînțeles există și o amplă zonă dedicată lui Michael Schumacher, pilotul german aducând cea mai recentă serie de trofee și titluri mondiale la Maranello.
La etaj sunt expuse modelele de serie, cu modelul Enzo ocupând locul central. Fabricat în doar 400 de exemplare, acesta este unul dintre cele mai dorite modele produse de Ferrari, un exemplar ajungând să fie comercializat la prețuri ce variază între 1 milion și 3,5 milioane de euro.
Pe lista exponatelor se află și un 288 GTO Evoluzione, unul dintre cele șase exemplare fabricate. Mai putem admira modele ca 360 GTC sau 575 GTC sau prototipul F150 Laborator. Modelul a fost folosit ca sistem de testare pentru ceea ce în final a devenit modelul FXX K.

Text: Dragoș BĂLTĂȚEANU / Foto: FERRARI

Articolul precedentNoutăți la RAR în 2018
Articolul următorIon Țiriac și-a cumpărat o nouă „bijuterie” de 350.000 de euro
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× cinci = 35