În 2019, Nissan a prezentat conceptul Ariya, ce anunța un nou SUV electric. Versiunea de producție Nissan Ariya, lansată în această vară, devine al doilea model electric al mărcii japoneze la nu mai puțin de zece ani după debutul primei generații a hatchback-ului compact Leaf.
Ariya reprezintă „un nou capitol” și marchează debutul „unei noi ere” la Nissan, conform comunicatului oficial. Profitând de interesul suscitat de lansarea crossover-ului, Nissan și-a prezentat și noul logo cu aspect simplificat. Nissan Ariya încorporează numeroase elemente de styling și designul general al conceptului din 2019, de SUV-coupe. Dimensiunile sale sunt destul de generoase: 4.600 mm lungime, 1.850 mm lățime și 1.660 mm înălțime. Roțile au diametrul de 19 sau 20 de inci, în funcție de versiune. SUV-ul este disponibil cu caroserie în patru culori solide, dar și în șapte variante de colorit în două tonuri. Primul lucru care iese în evidență este partea frontală, cu grilă închisă neagră, cu finisare 3D, lumini de zi în formă de bumerang și faruri foarte înguste. Bineînțeles, Ariya este primul Nissan ce a primit noua emblemă a mărcii și aceasta este retroiluminată. Din profil, silueta amintește de un coupe, cu acoperișul său înclinat, dar cu formă de SUV ușor de recunoscut. În spate, o bandă neagră pe întreaga lățime a vehiculului încorporează o linie subțire roșie iluminată.
La bord, două ecrane digitale adiacente, de câte 12,3 inci diagonală, sunt încorporate în tabloul de bord. Primul, amplasat în spatele volanului cu două spițe și comenzi tactile, afișează informații de conducere, cum ar fi nivelul bateriei, viteza și modul de conducere utilizat. Ecranul central, tactil, îi permite șoferului să gestioneze sistemul multimedia. Ariya poate fi controlat și prin voce, dar trebuie „să fie făcut atent” cu salutul „Hello, Nissan!” ori „Hey, Nissan!”. Sub ecranul central, tastele de control al climatizării au feedback haptic și sunt instalate pe o inserție din lemn întunecat. Direct sub aceste controale se află un panou pliabil, ce poate servi drept măsuță, numită pretențios „birou mobil” de către Nissan. Între cele două scaune frontale, o consolă centrală reglabilă include maneta schimbătorului de viteze și butoanele pentru selectarea modului de conducere.
Nissan Ariya este echipat cu un sistem de conducere autonom nivel 2 ProPilot, camere video pe 360°, frânare de urgență automată și avertizare pentru riscul de coliziune din spate. SUV-ul are sistem e-Pedale, ce permite conducerea doar cu pedala de accelerație, datorită frânei regenerative, ce se declanșează automat când nu se mai accelerează.
Ariya este construit pe noua platformă tehnică pentru mașini electrice CMF-EV a Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. Crossover-ul va fi oferit în cinci versiuni: modele cu tracțiune pe două roți, de 218 și 242 CP, ambele cu cuplu de 300 Nm, cu un singur motor în față, și trei variante cu tracțiune integrală, numite e-4orce, cu un al doilea motor electric, în spate. Aceste ultime trei versiuni au 279 CP/560 Nm, 306 CP/600 Nm, respectiv, 394 CP/600 Nm. Pentru baterie, indiferent de tracțiune, Nissan lasă, de asemenea, de ales: acumulatori de 63 kWh ori de 87 kWh. Bateriile de capacitate mai mică permit o autonomie de 340 până la 360 km, în timp ce versiunea de 87 kWh asigură între 400 și 500 km, în funcție de tipul tracțiunii. Viteza maximă este limitată la 160 km/h, pentru variantele cu tracțiune față, și la 200 km/h, la cele cu patru roți motrice. Portbagajul are 460 litri, la Ariya cu tracțiune față, și 415 litri, la cea 4×4.
Nissan Ariya va fi comercializat mai întâi în Japonia, în cursul anului 2021, apoi și în Europa. Prețurile nu au fost anunțate, încă.
Foto: Nissan