Constructorii auto își diversifică opțiunile pentru un transport durabil, mai ales când este vorba despre mobilitatea urbană. Transportul de mărfuri nu face excepție iar cei de la Nissan își extind gama de utilitare cu e-NV200 XL Voltia.
De fapt, începutul a fost făcut în 2014 cu van-ul e-NV200, iar acum Nissan a ieșit la rampă cu o conversie XL pe care o recomandă drept extrem de versatilă și o alegere foarte viabilă pentru majoritatea transportatorilor utilitari din Europa. Mai ales pentru livrările urbane, unde operatorii locali și rezidenții apreciază funcționarea sa silențioasă și cu emisii zero.
Varianta e-NV200 XL Voltia este concepută să fie în egală măsură și practică. Combinând o platformă extinsă de încărcare cu un spațiu mărit în urma „ridicării” de acoperișului, autoutilitara obține un volum de 8m3, față de cei 4,2 m3 ai variantei de bază, adică 90% în plus. Sau volumul total reprezintă echivalentul a patru europaleți. Avantajele imediate sunt accesul facil care pentru obiectele de gabarit la platforma de încărcare, aflată la doar 520 mm înălțime de la nivelul suprafeței de rulare, și spațiul necesar care îi permite șoferului, de exemplu, manevrarea lor cu lejeritate. De altfel, manevrabilitatea este valabilă și la drum, diametrul de bracare inițial de 10,6 m, recomandând autoutilitară ca o soluție perfect adaptată străzilor și traficului urban.
„În ciuda standardelor de emisii mai dure și a accesului restricționat în orașe, cererea de livrare urbană de ultim moment nu încetinește. Afacerile mari și mici trebuie să rămână competitive și să găsească soluții pentru a-și optimiza operațiunile”, a declarat Manuel Burdiel, General Manager Europe, LCV Sales and Business Development.
Iar în cazul de față extinderea spațiului de încărcare le permite utilizatorilor să facă mai puține deplasări pentru fiecare rundă de livrare, să eficientizeze operațiunile și să economisească timp.
De asemenea, e-NV200 XL Voltia beneficiază de tehnologia testată la Nissan LEAF preluându-i motorul, dar alimentat de data aceasta de o baterie de 40kWh de înaltă capacitate, la care japonezii au adăugat un încărcător CHAdeMO de la bord pentru o capacitate rapidă de încărcare, foarte util când este vorba de flexibilitatea livrărilor urbane.
În plus, pe lângă eficiența motorului, tehnologia inteligentă de gestionare a energiei îmbunătățește și mai mult efectele „eco” ale autoutilitarei. Frânarea regenerativă este optimizată pentru reîncărcarea bateriei în timpul deplasării, în timp ce fluxul energetic este gestionat pentru conservarea capacității bateriei. Atunci când sunt utilizate împreună, ambele tehnologii maximizează gama ajutând șoferii să se deplaseze mai mult timp la fiecare livrare. Prețul încă nu a fost încă stabilit, urmând să fie anunțat după lansarea oficială a modelului.
Foto: Nissan
http://www.autotestmagazin.ro/nissan-e-force-un-motor-in-plus/
http://www.autotestmagazin.ro/test-nissan-juke-adio-extravaganta/