Nissan e-Power: Electric, dar altfel

0
350

Nissan mizează pe o tehnologie diferită față de sistemul hibrid clasic folosit de majoritatea constructorilor auto în drum spre electrificare. Denumită e-Power, tehnologia utilizată de Nissan a debutat inițial în Japonia, iar acum își face loc și în Europa.

Nissan mizează pe un sistem propriu, atunci când vine vorba de modelele electrificate din gama sa. Niponii au în ofertă și modele full electric precum Leaf sau noul SUV Aryia, dar volumele importante pentru vânzări sunt făcute de modele crossover ca Nissan Qashqai sau X-Trail. Iar pentru acestea două din urmă, Nissan oferă acum o tehnologie numită e-Power, despre care constructorul din Japonia spune că oferă calitățile unui vehicul electric, fără neajunsurile acestuia.
Mulți dintre noi nu vor să piardă timp la o stație de încărcare sau consideră că este prea complicat să te adaptezi stilului de viață ușor diferit pe care îl implică utilizarea unui automobil 100% electric. Nissan oferă o alternativă.
Practic, sistemul e-Power este similar cu orice sistem hibrid clasic în care un motor termic împarte ce are de făcut cu unul sau mai multe motoare electrice. Diferența este dată de faptul că în cazul sistemului Nissan e-Power, motorul termic nu este conectat la transmisie. Practic, motorul pe benzină nu are alt rol în afară de a produce energie electrică atunci când este nevoie.
Nu este prima dată când constructorii auto au încercat acest tip de soluție. Chevrolet a lansat acum mai bine de zece ani modelul Volt, un plug-in hybrid, unde motorul termic avea doar rol de generator, spunea constructorul american. Ulterior s-a dovedit că nu era cazul, acesta intervenind direct în propulsia mașinii când era necesar. BMW a oferit soluția pentru o perioadă modelul electric i3 în variantă Range Extender (Rex), dar nu a fost populară printre fanii mărcii.
Nissan a rafinat însă acest tip de abordare. Pentru multă vreme, sistemul e-Power a fost rezervat pieței din Japonia și celor din Asia. Iar primul model care a beneficiat de sistem a fost crossover-ul de oraș Nissan Note. Acesta s-a bucurat de un succes deosebit pe piața locală japoneză, dar și în alte țări din zona asiatică, ceea ce le-a dat de gândit oficialilor Nissan. De ce nu ar dezvolta acest sistem și pentru alte modele din gamă? De ce nu l-ar oferi și în Europa?
Zis și făcut. Nissan a adus e-Power și în oferta europeană a mărcii pentru două dintre cele mai populare SUV-uri din gama sa: Qashqai și X-Trail.
Pe scurt, sistemul e-Power utilizat de cele două modele „europene” este format dintr-un motor termic de 1,5 litri, cu trei cilindri, dezvoltat special pentru funcția de generator și un motor electric de 188 CP pentru Qashqai sau două motoare electrice (211 CP) pentru X-Trail.

Orice model Nissan echipat cu sistemul de propulsie e-Power se conduce la fel ca o mașină electrică. Cel de la volan dispune inclusiv de sistemul ePedal, care a debutat inițial pe modelul electric Nissan Leaf, și care permite controlarea mașinii doar prin intermediul pedalei de accelerație. În plus, transmisia este asigurată de o cutie automată cu o singură treaptă, la fel ca la mașinile complet electrice și dispune de poziția B, ce amplifică recuperarea energiei electrice prin decelerare.
Actuala generație e-Power a evoluat față de prima, produsă începând cu 2016. De exemplu, invertorul și-a dublat densitatea energetică. Aceasta a permis scăderea suprafeței lui cu 30% și utilizarea unui număr de componente cu 20% mai mic.
Iar scăderea cu 40% a volumului semiconductorilor de putere va permite compactarea sa și mai puternic la a treia generație.

(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/test-nissan-qashqai-personalitate-puternica/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase + 1 =