Nissan Navara Warrior: Alergând cu cangurii

0
134

Cine își imaginează că un pickup face față din start la oricare condiții de teren ar trebui să se mai gândească un pic mai ales dacă este vorba despre Australia. Cei de la Nissan știu ei de ce.

Să te deplasezi prin Australia nu este o sarcină tocmai ușoară când te gândești că cel mai mic continent, pe care se află una dintre cele mai mari țări din lume, are foarte multe drumuri în afara asfaltului. Prin urmare ideea de saloon (sedan) sau wagon (break) capătă contur în marile aglomerații urbane și în suburbiile acestora. Pentru toate celelalte condiții sunt SUV‑urile și pickup-urile sau light trucks cum le numesc localnicii.

Pentru acestea din urmă Nissan vine cu propria viziune de pickup, perfect adaptată condițiilor dure în care trebuie să evolueze pe continentul de la antipozi. În fapt este o variantă de Navara pe care au botezat‑o și Warrior (războinic) având la bază configurația PRO-4X Dual Cab. Doar că pentru partea de „hard work” au apelat la cei de la Premcar, care s-au străduit să depășească condiția unui pickup 4×4 de serie și să obțină cel mai dur Navara de până acum. Și culmea, pentru asta s-au folosit de configurația standard motor-transmisie, adică dieselul de 2,3 litri, cu patru cilindri în linie, care dezvoltă 190 CP și un cuplu motor maxim de 450 Nm.

Totul începe cu o creștere a înălțimii de rulare îmbunătățind garda la sol de la 220mm la 260mm și totodată evoluția sa în off-road. Asta a făcut ca unghiul de abordare să crească, de la 32° la 36°, în timp ce unghiul de degajare rămâne „aproape” identic, de la 19,8° pentru PRO-4X, scăzând la 19° în varianta de la Premcar din cauza sistemului de remorcare.

Apoi modificarea ratei de răspuns a arcurilor asigură o manevrabilitate mai bună, oferind mai mult suport frontal și mai puțin ruliu al caroseriei, în timp ce amortizorul din față are un răspuns mai lung ce permite o călătorie confortabilă și o mai eficientă izolare a vibrațiilor de la suprafața de rulare. Ratele de recuperare și compresie ale amortizoarelor din față au fost, de asemenea, crescute cu aproximativ 50% și respectiv 100% (față de PRO-4X) obținându-se un control mai bun al roților și prevenirea șocurilor mai mari în șasiu.
Controlul amortizoarelor din spate la viteze mici s-a îmbunătățit reducându-se astfel balansarea spatelui vehiculului în timpul tractării sau când se transportă o sarcină.
Noile tampoane pentru protecția arcurilor la șocuri, ale lui Warrior, sunt acum mai mari și mai înalte și cuplează șina șasiului mai devreme în cursa suspensiei controlând mișcarea roții în punctul maxim al acesteia. Rezultatul este un transfer de energie uniformizat și cu efecte mai blânde în șasiu, îmbunătățind semnificativ duritatea și transferul zgomotelor în șasiu și cabină în condițiile unui drum dificil.
Ecartamentul vehiculului a fost, de asemenea, extins de la 1.570 mm la 1.600 mm, oferind noului Războinic nu doar o postură mai largă și mai dură, ci și o mai bună manevrabilitate și stabilitate în viraje.
Transformările de la băiat rău, la foarte rău continuă cu un „bull bar” în stil Safari, compatibil cu noul troliu din gamă, cu bară de lumini integrată preluată de pe mașina standard și care se integrează perfect cu sistemele de siguranță extinse ale Navara.
Aspectul distinctiv este definit de scutul de protecție roșu al motorului, din oțel de 3 mm, o nuanță inspirată de culoarea magmei, contrastantă cu grila întunecată, roțile și capacele oglinzii. Adăugați suporturile de acoperiș și protecțiile evazate pentru roțile echipate cu anvelope mărimea 275/70/R17 și nu vă mai rămâne decât să porniți în orice călătorie de lucru sau agrement. Deci, unde sunt cangurii?

Foto: Nissan

http://www.autotestmagazin.ro/test-nissan-navara-suv-ul-cu-bena/

http://www.autotestmagazin.ro/nissan-navara-np-300-limuzina-cu-bena/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 × trei =