Audi atacă din nou piața auto europeană prin prezentarea oficială a noii generații A6 Avant (C9), un model care păstrează numele clasic, în ciuda speculațiilor că urma să fie înlocuit de o nouă denumire, Audi A7. Constructorul german a decis să continue linia tradițională a break-ului premium, în ciuda tranziției către electrificare.
Audi A6 Avant, între tradiție și modernitate
Audi A6 Avant 2025 este construit pe platforma PPC (Premium Platform Combustion), aceeași utilizată și pentru A5. Spre deosebire de A6 e-tron, care este un model electric, această versiune A6 Avant este o mașină „clasică”, cu motor diesel și tehnologie mild-hybrid.

Audi menține astfel în viață una dintre cele mai cunoscute familii de modele din istoria sa, începută în 1977 sub numele Audi 100. Liniile elegante, aspectul practic și performanțele solide au transformat A6 Avant într-un reper pe segmentul break-urilor premium.
Design aerodinamic și dimensiuni generoase
Estetic, noul A6 Avant păstrează eleganța caracteristică break-urilor Audi, cu un design rafinat, marcat de o lunetă puternic înclinată și un profil lateral ușor recognoscibil, datorită decupajului specific al geamurilor. Detaliile subtile, precum bara luminoasă care unește stopurile spate, adaugă un aer modern, fără a renunța la sobrietatea germană.
Cu o lungime de 4,99 metri și o lățime de 1,88 metri, A6 Avant oferă un ampatament generos, ceea ce se traduce prin spațiu excelent pentru pasagerii din spate. Totuși, volumul portbagajului a fost redus semnificativ față de generația precedentă, oferind doar 466 de litri în configurație standard și 1.497 litri cu bancheta rabatată.
Interior high-tech, cu influențe din gama A5
La interior, Audi a adoptat o abordare „copy-paste” de la modelul A5 și de la A6 e-tron, păstrând aproape identic designul planșei de bord. Consola centrală găzduiește un ecran tactil generos de 14,5 inci, completat de un instrumentar de bord digital de 11,9 inci. Pasagerul din față poate beneficia, opțional, de un al treilea ecran, de 10,9 inci, dedicat exclusiv lui.
Tehnologie mild-hybrid și consum optimizat
Sub capotă, pentru început, Audi A6 Avant vine cu un singur motor: celebrul 2.0 TDI de 204 CP, asistat de un sistem mild-hybrid la 48 de volți. Acest sistem include o mică baterie de 1,7 kWh, care permite rularea pe distanțe foarte scurte doar în regim electric, dar scopul principal este reducerea consumului de combustibil. Audi anunță un consum mediu cuprins între 5,0 și 5,8 litri/100 km, o valoare excelentă pentru un break premium de aproape cinci metri lungime.
Dinamică superioară și tehnologii avansate
Audi A6 Avant 2025 impresionează și la capitolul șasiu, fiind echipat cu sistem de frânare „by wire” (fără legături mecanice directe între pedala de frână și etriere). De asemenea, opțional, modelul poate fi echipat cu direcție integrală, care virează și roțile spate, pentru o manevrabilitate superioară.
Preț și disponibilitate
Noul Audi A6 Avant este deja disponibil pentru comandă în Germania, la un preț de pornire de 70.550 de euro, iar primele livrări sunt programate pentru finalul lunii mai. Este de așteptat ca modelul să ajungă în România în a doua jumătate a anului 2025, cu prețuri comparabile, în funcție de echipare și taxe.
Într-o perioadă de tranziție și incertitudine pentru industria auto, Audi alege inteligent să păstreze vie una dintre cele mai iubite siluete din gama sa. A6 Avant 2025 este un tribut adus tradiției break-urilor elegante și performante, adaptat la cerințele moderne de eficiență și tehnologie.
Vă recomandăm și:
Noul Audi Q5: a treia generație a SUV-ului german a debutat oficial