Chiar înainte de debutul Salonului Auto de la Munchen, BMW a dezvelit noul model iX3, un SUV electric ce marchează un moment important în istoria mărcii bavareze. Este primul model din noua eră Neue Klasse.
Acum 60 de ani, BMW introducea Neue Klasse (Noua Clasă, în limba germană), o serie de modele ce salvau marca de la dispariție și punea bazele pentru brandul pe care îl cunoaștem cu toții astăzi.
Astăzi, BMW readuce conceptul Neue Klasse în atenția noastră. De data aceasta nu mai este despre salvare ci despre un pas mare în viitor. Primul nou model din noua eră: BMW iX3.
BMW a resetat totul când a venit vorba despre noua generație iX3. O platformă complet nouă numită Gen6 gândită de la zero. Folosește o arhitectură la 800V ce poate suporta încărcări rapide cu puteri de până la 400 kW, ceea ce înseamnă că în 10 minute înmagazinează suficientă energie pentru 372 kilometri. De la 10 la 80%, o încărcare durează 21 minute. Avem și charger AC de 11 kW, sau opțional de 22 kW.
La lansarea comercială ce va avea loc în primăvara anului 2026 va fi disponibilă o singură versiune: iX3 50 xDrive. Această versiune utilizează o baterie de 108,7 kWh ce asigură o autonomie oficială de 805 kilometri (WLTP). Vor fi două motoare electrice pentru un total de 469 CP și 645 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 4,9 secunde.
Bateria este integrată direct în șasiu, iar tehnologia a permis o baterie cu o densitate de energie mai mare cu 20% față de generația anterioară. Masa totală a noului model este de 2285 kilograme.
BMW iX3 măsoară 4.782 mm lungime, 1.895 mm lățime și 1.653 mm înălțime, cu un ampatament de 2.897 mm. Portbagajul are un volum de încărcare de 520 litri, iar sub capota din față mai avem un frunk de 58 de litri.
Noua generație iX3 introduce și noul limbaj de design al mărcii. Acesta va fi preluat de către toate modelele BMW în viitor. Grila frontală a fost schimbată total, revenindu-se la un element central de dimensiuni mai mici, o trimitere directă la Neue Klasse din anii 60. Farurile sunt duble cu o semnătură luminoasă complet nouă. Grila poate fi iluminată opțional.
antele au dimensiuni cuprinse între 20 și 22 de inchi, iar clienții vor avea la dispoziție inclusiv jante BMW M, BMW Individiual și Air Performance, adică optimizate aerodinamic.
Avem mânere aerodinamice pentru portiere, ce se retrag în caroserie pentru o eficiență aerodinamică crescută.
La interior, lucrurile sunt complet noi. Avem un habitaclu minimalist dominat de volanul cu un design special cu două spițe verticale, un ecran central și un panou de instrumente plutitor.
BMW Panoramic iDrive reuneşte patru elemente centrale într-un sistem unic de afişare şi control/operare. BMW Panoramic Vision proiectează informaţii pe toată lăţimea parbrizului, între cei doi montanţi faţă. Conţinutul din centru şi de pe partea pasagerului din faţă poate fi adaptat în funcţie de preferinţe. Informaţiile importante pentru condus apar în câmpul vizual al conducătorului auto. În partea superioară, alături de BMW Panoramic Vision, BMW 3D Head-Up Display (opţional) poate face proiecţii tridimensionale şi afişează informaţii integrate de navigaţie şi condus autonom.
Ecranul central cu design specific şi tehnologie de iluminare matrix backlight este amplasat într-o poziţie ergonomică, lângă volan. Pe partea conducătorului auto, widget-urile dispuse vertical permit acces rapid şi direct la funcţiile utilizate în mod frecvent, utilizând tehnologia QuickSelect. Noul volan multifuncţional serveşte drept principal punct de control fizic. Panourile sale cu butoane ajută conducătorul auto şi automobilul să colaboreze simbiotic folosind tehnologia de iluminare, o suprafaţă în relief şi feedback haptic.
Noul model BMW iX3 va fi fabricat la uzina din Debrecen, Ungaria. Preţul pentru România pentru noul model este de 65 461 Euro cu TVA.
Vă recomandăm și:













