Italienii de la Lamborghini au prezentat oficial succesorul modelului Huracan. Noul supercar se numește Temerario și renunță la motorul V10 în favoarea unui V8 electrificat ce oferă 920 cai putere.
Așteptarea a luat sfârșit. Lamborghini a prezentat oficial noul model Temerario, ce înlocuiește în gamă longevivul Huracan (lansat în 2013). Noul model este mai mare, ami puternic și oferă un performant sistem de propulsie plug-in hybrid.
Design nou
Temerario vine cu un nou limbaj de design ce păstrează stilul agresiv al mărcii Lamborghini, dar exprimat în linii mai discrete. Se remarcă blocurile optice LED subțiri și luminile de zi aranjate în forma unui hexagon, dar și prizele de aer aerodinamice amplasate după portiere.
În partea din spate este păstrată tema hexagonului pentru stopurile LED, iar o evacuare masivă este amplasată pe aceeași linile cu acestea. Un impresionant difuzor aerdinamic completează imaginea.
Lamborghini oferă o serie de opțiuni pentru personalizare pentru noul model. Pachetul Alleggerita include o capotă spate din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon). Se pot alege și jante din fibră de carbon, un difuzor din fibră de carbon și o evacuare din titan. Toate acestea duc la o reducere a greutății cu până la 25 de kilograme.
Interior digital
La interior, Lamborghini prezintă un cockpit complet digital pentru noul Temerario. Avem la dispoziție trei ecrane, inclusiv unul dedicat pasagerului din dreapta. Pe volan regăsim selectorul pentru modurile de rulare: Citta, Strada, Sport Corsa, Corsa Plus și un mod Drift.
920 CP
Temerario este un HPEV (High Performance Electrified Vehicle), denumirea pe care Lamborghini o folosește pentru a desemna un plug-in hybrid. Inima acestui model nu mai este motorul V10 de 5,2 litri, ci un propulsor V8 biturbo de 4.0 litri asistat de trei motoare electrice. Motorul termic oferă 800 CP și 730 Nm, iar puterea totală a ai sistemului electrificat este de 920 CP și 1020 Nm. De remarcat că linia roșie a turometrului pentru propulsorul V8 este la 10.000 rpm.
Motoarele electrice (două dintre ele sunt amplasate pe puntea față) sunt alimentate de o baterie de 3,8 kWh, ce poate fi încărcată și prin cuplarea la o sursă de curent AC cu maxim 7 kW. Al treilea motor electric este montat între cutia de viteze cu opt trepte și motorul V8.
Cu o greutate totală de 1690 kg, Lamborghini Temerario are nevoie de 2,7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră, iar viteza maximă este de 343 km/oră.
Vă recomandăm și:
Lamborghini Countach LP500: Reconstrucția unui model special